کد خبر: ۲۳۶۶۰

1_635806309617918381_s.jpg (240×160)

به گزارش خبرگزاری پانا از استان چهارمحال و بختیاری، این مراسم با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، رئیس کلینیک دامپزشکی شهر کیان، معاون آموزشی و دیگر مسئولان این دانشگاه و نیز دانشجویان رشته دامپزشکی در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در حاشیه این مراسم ضمن تبریک روز دامپزشک به دانشجویان و اساتید پیرامون اهمیت دامپزشکی مسائلی را مطرح کرد.

«دکتر مهرداد یادگاری» افزود: دامپزشکی دانشی تجربی است که به شناخت، درمان و پیشگیری بیماریهای حیوانات به غیر از انسان می‌پردازد، در این رشته همچنین به بیماریهای مشترک انسان و دام نیز پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: دامپزشکی همواره به عنوان یکی از پایه های اصلی سلامت جامعه محسوب می شود چرا که در کنترل ، پیش بینی و پیشگیری بیش از 820 نوع بیماری مشترک بین انسان ودام بیشترین نقش و مهمترین جایگاه را دارا است. بر کسی پوشیده نیست که اگر دامپزشکی وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد، سلامت جامعه به خطر می‌افتد. و از طرفی  اگر نقش و اهمیت دامپزشکی نادیده و یا کم اهمیت نگریسته شود جامعه دچار مشکلات و معضلات جدی و فراوانی خواهد شد.

در ادامه این مراسم از اساتید پیشکسوت دامپزشکی و نیز از اساتید ودانشجویان برتر این رشته تجلیل به عمل آمد.

 

 

نظر شما
ادامه