کد خبر: ۲۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نشریه حکیم مهر اظهارات تأسف انگیز رئیس محترم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را وهن صنف دامپزشکی دانسته و شدیداً اینگونه اظهارات را محکوم می نماید. ضمناً به جناب آقای رجایی هشدار می دهد که در صورت تکرار تهمت های ناروا به صنف بزرگ ، شریف و خدوم دامپزشکی کشور تمام توان این صنف از مجاری قانونی برای پاسخ دهی مناسب به اینگونه اظهارات ناروا به کار گرفته خواهد شد. همچنین از سازمان نظام دامپزشکی کشور ، سازمان دامپزشکی و جامعه دامپزشکان ایران انتظار می رود به سکوت عجیب خود پایان داده و در مقابل اینگونه توهین ها به صنف دامپزشکی کشور محکم واکنش نشان دهند!
مباحثی که از سوی برخی دامپزشکان مطرح می‌شود دروغ محض است و به نظر می رسد عده‌ای به جای مصالح ملی به دنبال منافع شخصی هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: عده‌ای از دامپزشکان کشور به دنبال ایجاد جو روانی برای تضعیف کمیسیون کشاورزی و زیر سوال بردن قوانین مجلس هستند که به صراحت اعلام می‌کنم مباحثی که از سوی آن عده مطرح می‌شود دروغ محض بوده و به نظر می‌رسد عده‌ای به جای مصالح ملی به دنبال منافع شخصی هستند.

عباس رجایی افزود: قانون نظام جامع دامپروری صرفا به این سمت و سو حرکت کرد که مطابق سیاستهای عملی نظام برنامه پنج‌ساله زمینه اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی را که مورد نظر رهبری بود ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی دولت موظف است وظایف تصدی‌گری خود را به بخش غیردولتی واگذار کرده و صرفا وظایف حاکمیتی و سیاست‌گذاری و نظارت بر اجرای برنامه را به عهده بگیرد.

رجایی ادامه داد: هرچه که در کمیسیون به نتیجه رسیده و حتی قانون نظام جامع دامپروری با جهت‌گیری هدایت شده‌ای برای واگذاری تصدی‌گری دولت به بخش غیردولتی بوده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: مباحثی که از سوی این افراد مطرح می‌شود خلاف مشی کشور است و به نظر می‌رسد عده‌ای که به دیدگاه این افراد دامن می‌زنند نگران از دست دادن منافعی هستند لذا در جهت تخریب برآمدند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در مصوبات کمیسیون کشاورزی مصالح کلی کشور مدنظر قرار می‌گیرد نه منافع شخصی.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسات کمیسیون کشاورزی مجلس از سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی، جامعه دامپزشکی کسانی که در این حوزه صاحب‌نظر بودند دعوت به عمل آمد و در جلسات متعددی نظرات کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

رجایی ادامه داد: اینکه عده‌ای مدعی شدند که از نظرات مجموع دامپزشکی کشور برای تدوین قوانین استفاده نشده دروغ محض است و قابل استماع نیست./

================================================

نشریه حکیم مهر اظهارات تأسف انگیز رئیس محترم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را وهن صنف دامپزشکی دانسته و شدیداً اینگونه اظهارات را محکوم می نماید. ضمناً به جناب آقای رجایی هشدار می دهد که در صورت تکرار تهمت های ناروا به صنف بزرگ ، شریف و خدوم دامپزشکی کشور تمام توان این صنف از مجاری قانونی برای پاسخ دهی مناسب به اینگونه اظهارات ناروا به کار گرفته خواهد شد.

همچنین از سازمان نظام دامپزشکی کشور ، سازمان دامپزشکی و جامعه دامپزشکان ایران انتظار می رود به سکوت عجیب خود پایان داده و در مقابل اینگونه توهین ها به صنف دامپزشکی کشور محکم واکنش نشان دهند!

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
-
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۶
0
0
پس این نظام بد بخت حق داشت میگفت: معاونین سازمان دامپزشکی و رییس جامعه دامپزشکی در همه مراحل تصویب این قوانین حضور داشته اند و فرافکنی می کنند
دكتر كمال الدين خدمتي
|
-
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۳۰
0
0
بسمه تعالي
دامپزشكان يكي از خدوم ترين احاد جامعه و از موءثر ترين صنوف در بهداشت و سلامت جامعه انساني و دامي( حدود هفتصد نوع بيماري از دام به انسان سرايت ميكند) و نيز تغذيه انسانها ميباشند . بجز اينها نقش دامپزشكان در توليد حدود 30 نوع واكسن و توليدات تستهاو مواد ازمايشگاهي و پاد زهرها و پادتنهاي مورد مصرف كودكان و بزرگسالان غير قابل چشم پوشي است كه متاسفانه اقاي رجائي بدون هيچ دليل علمي و منطقي و فقط با سياسي كاري و يكجانبه نگري خط بطلاني برتمام زحمات اين قشر از متخصصين و دانشمندان سلامت جامعه كشيده اند. ايا لازم نبود در بررسي مسائلي كه به نوعي با اين قشر فرهيخته و موءثر در بسياري از معضلات سلامت ،بهداشتي ، تغذيه اي و تشخيصي و تحقيقي مملكت در ارتباط است به نكات مورد نظر علمي انها توجه بيشتر و كار امد تري ميشد؟
نظر شما
ادامه