کد خبر: ۲۳۸۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری، نیمه شب امروز (سه شنبه ۱۳۹۴/۸/۱۲) در دامگاه فریدونکنار فرود آمد.

این هشتمین سال متوالی است که این درنای سیبری که جنسیت آن نر می باشد، مهاجرت زمستانه خود را به تنهایی انجام می دهد و وارد ایران می شود.

در زمستان سال ۱۳۸۶ سه درنای سیبری وارد تالاب های منطقه فریدونکنار شدند که متاسفانه یکی از درناها بر اثر شلیک گلوله از بین رفت.

یک سال بعد در زمستان سال ۱۳۸۷ دو درنای سیبری باقیمانده که یکی از آنها امید و دیگری یک درنای ماده بود مجدداً به فریدونکنار مهاجرت نمودند که در آن سال نیز درنای سیبری ماده در نزدیکی دامگاه ازباران بر اثر شلیک گلوله از بین رفت.

البته مسئولان محلی محیط زیست هرگز مرگ درنای ماده بر اثر شلیک گلوله را تایید نکرده و اعلام نمودند که درنای ماده ناپدید شده است.

جمعیت شرقی و غربی درنای سیبری سالهاست که از یکدیگر جدا شده و مسیرهای مهاجرت کاملاً متفاوتی را انتخاب نموده اند. جمعیت شرقی درنای سیبری در فصل زمستان به شرق آسیا مهاجرت می کنند و جمعیت غربی درنای سیبری در گذشته وارد ایران می شده اند.

این درنای نر (امید) در واقع آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری به شمار می رود که پس از مرگ درنای ماده از زمستان سال ۱۳۸۷ هشت سال پیاپی است که به تنهایی مهاجرت زمستانه خود را انجام داده و وارد تالاب های فریدونکنار می شود.

 

خبر مرتبط:

انتظار دوستداران حیات‌وحش برای ورود آخرین بازمانده درناهای سپید سیبری به تالاب‌های استان مازندران

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
0
0
آخرین بازمانده از جمعیت غربی درنای سیبری. خوب نگاهش کنید این آخرین درنای سیببری از جمعیت غربی این گونه است. واقعا که خیلی دردناکه که بشر داره تمام محیط زیستش رو از بین میبره. شکارچی عزیز تفنگت رو به سمت خودت نشونه نگیر این یکی رو به سرنوشت اون دو تا درنای دیگه مبتلا نکن.(یک زمانی این درناها سه عدد بودن که دوتاشون به ضرب گلوله شکارچی ها کشته شدن)
نظر شما
ادامه