کد خبر: ۲۳۸۸۰

زاغی

شهردار شیروان گفت: زاغ هایی که در پارک جنگلی شیروان قادر به پرواز نبودند، طبق اظهارات اولیه دامپزشکی و محیط زیست شیروان سالم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیروان، در دو روز گذشته تعداد 30 قطعه زاغ در پارک جنگلی شیروان قدرت پرواز را از دست داده بودند که توسط شهرداری شیروان جهت انجام آزمایشات تخصصی به دامپزشکی و محیط زیست شیروان تحویل داده شد تا وضعیت آنها بررسی گردد.

«جعفر بورنگ» شهردار شیروان در این رابطه گفت: طبق اخبار واصله از مسئولین فضای سبز شهرداری، بلافاصله اقدامات اولیه و مطلع نمودن محیط زیست و دامپزشکی شیروان در دستور کار قرار گرفت تا آزمایشات لازم صورت گیرد و بیماری خاصی وجود نداشته باشد.

وی گفت: مشکل این زاغ هایی که توان پرواز خود را از دست داده بودند، طبق اطلاعات اولیه ای که دامپزشکی و محیط زیست شیروان ارائه داده اند، مشکل تامین غذا بوده و از نبود آذوقه زمین گیر شدند.

بورنگ گفت: خوشبختانه هیچ کونه تلفاتی مشاهده نشد و تعداد 30 قطعه زاغ توان پرواز را نداشتند و ضعیف شده بودند.

وی افزود: بررسی های بیشتر در حال انجام است که بیماری خاصی در این رابطه وجود نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیروان، زاغ سرده‌ای از پرندگان در خانواده کلاغیان است. این سرده دو گونهٔ زاغ نوک‌ زرد و زاغ نوک‌ سرخ را در بر می‌گیرد که در مناطق کوهستانی جنوب اورآسیا و شمال آفریقا سکونت دارند.

بدن زاغ به رنگ سیاه و پاهای آن سرخ‌رنگ است، تک‌همسرند و زوج تا آخر عمر به یکدیگر وفادار می‌مانند و غذای اصلی آن‌ها بی‌مهرگان است و در کنار آن (به‌ویژه در زمستان) از سبزیجات و منابع غذایی سکونتگاه‌های انسانی استفاده می‌کنند.

 

 

برچسب ها: شیروان، زاغ،
نظر شما
ادامه