کد خبر: ۲۳۹۳۸

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به رونق صنعت دامپروری در این استان گفت: با وجود اینکه استان سمنان از استان‌های خشک و بیابانی کشور محسوب می‌شود و زیرساخت‌های لازم برای دامپروری در آن در قیاس با دیگر استان‌ها کمتر است، اما جمعیت بالایی از دام‌ها در این استان پرورش می‌شوند.

به ایسنا، منطقه سمنان، «دکتر محمد سعیدی» در بازدید از خبرگزاری ایسنای منطقه سمنان و در جمع خبرنگاران این خبرگزاری در سالن جلسات شهید ارسلان راحمی ایسنا، از تولید بالغ بر 250 هزار تن فرآورده‌های دامی در این استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این حجم از تولیدات، مازاد بر نیاز استان است، بخش مهمی از فرآورده‌های دامی تولید شده در استان به دیگر استان‌ها و یا خارج از کشور صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان،از تولید 47 هزار تن مرغ در این استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از 70 درصد از مرغ تولیدی استان مازاد بر نیاز داخل استان است و عمدتا در استان‌های تهران، البرز و دیگر استان‌های همجوار به مصرف می‌رسد.

دوسوم گوشت‌قرمز تولیدی سمنان صادر می‌شود

سعیدی، با اشاره به تولید 30 هزار تنی گوشت قرمز در استان سمنان، خاطرنشان کرد: یک سوم این گوشت در استان سمنان به مصرف می‌رسد و بالغ بر 20 هزار تن آن نیز برای مصرف به دیگر استان‌ها منتقل می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه تخم‌مرغ تولیدی در این استان نیز مازاد بر مصرف استان است، افزود: بخش زیادی از تخم‌مرغ تولیدی این استان نیز به دیگر استان‌ها و یا خارج از کشور صادر می‌شود.

ارزآوری 420 هزار دلاری تخم‌مرغ صادراتی سمنان در یک ماه

سعیدی از صادرات 309 تنی تخم‌مرغ به کشور عراق در یک ماهه گذشته خبر داد و تصریح کرد: این حجم از تخم‌مرغ صادراتی در یک ماه گذشته 420 هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش صادرات تخم‌مرغ، به تولید سالانه بالغ بر 10 هزار تخم‌مرغ خوراکی در سمنان اشاره کرد و گفت: صادرات تخم‌مرغ در استان سمنان می‌تواند ماهانه به 600 تا 700 تن نیز افزایش بیابد.

سعیدی با بیان اینکه عراق بازار خوبی برای صادرات تولیدات دامی استان سمنان است، افزود: تخم‌مرغ تولیدی این استان در بسته‌بندی‌های شکیل و ویژه‌ای انجام و از طریق کانتینرهای مخصوص صادر می‌شود.

صادرت شترمرغ استان سمنان

سعیدی،از صادرت شترمرغ در استان سمنان خبر داد و گفت: در حال حاضر شترمرغ، جوجه شترمرغ، پر شترمرغ و دیگر تولیدات مرتبط با این دام در استان به خارج از کشور و استان صادر می‌شود.

درآمد 15 میلیاردی سمنان از صادرات شکمبه

این مقام مسئول، از درآمد 15میلیارد ریالی استان سمنان از صادرات شکمبه خبر داد و گفت: تنها در شش ماهه امسال بیش از 15 میلیارد ریال آلایش دامی و شکمبه به وزن حدود800تن از استان سمنان به خارج از کشور و خصوصا پاکستان و ویتنام صادر شده است.

اعتماد و اطمینان بازارهای جهانی به صادرات دامی سمنان

وی، از صادرات پای مرغ و پولت(مرغ آماده تخمگذ‌ار) به کشورهای آسیای مرکزی خبر داد و افزود: همچنین استان سمنان امسال صادرات خوبی در بخش صادرات پودر گوشت داشته است که ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه تولیدات دامی و خصوصل فرآورده‌های خام دامی حساسیت بسیار بالایی دارند، تصریح کرد: با وجود ضریب بالای فسادپذیری مواد خام دامی و حساسیت بالای آن، خوشبختانه تولیدات این استان در بازارهای جهانی از مشتریان زیادی برخوردار است و همه صادرات استان سمنان در این بخش مورد پذیرش قرار گرفته و حتی یک مورد بازگشت محموله صادراتی را نداشته‌ایم چرا که با نظارت‌های دقیق و مستمری که اعمال شده، صادرات این استان از استانداردهای بالایی برخوردارند.

 

 

نظر شما
ادامه