کد خبر: ۲۴۰۳۲

کراپ‌شده - کشتارگاه

مدیر کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کشتارگاه دام صنعتی در شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری احداث می شود.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه کشتارگاه دام صنعتی در شهرستان شهرکرد احداث می شود، عنوان کرد: این کشتارگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های جهاد کشاورزی در منطقه فرخ شهر شهرستان شهرکرد ساخته می شود.

وی افزود: این کشتارگاه دام یکی از مجهزترین کشتارگاه های صنعتی است که در این منطقه استان ساخته می شود و قصاب های شهرستان شهرکرد می توانند از این کشتارگاه استفاده کنند و با بهره برداری از این کشتارگاه مشکل طی مسافت زیاد به کشتارگاه های دیگر توسط قصابان حل می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این کشتارگاه با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد ریال در بخش فرخ شهر شهرستان شهرکرد در حال ساخت است و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی عنوان کرد: بهره گرفتن ازکشتارگاه های صنعتی برای ذبح دام نقش مهمی در ارائه گوشت کاملا بهداشتی با کیفیت مطلوب به مردم دارد و باید تلاش کرد که ذبح تمام دام ها در کشتارگاه ها انجام شود.

مدیر کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: قصابی های داخل روستاهای استان نیز باید از کشتارگاه برای ذبح دام استفاده کنند و نباید در محل مغازه خود اقدام به ذبح دام بکنند چرا که موجب آلودگی محیط زیست می شود و ذبخ دام بهداشتی نیست.

 

 

نظر شما
ادامه