کد خبر: ۲۴۱۵۳

خبرگزاری «ایسنا» نوشت:

شهردار ریوش گفت: متاسفانه دامپزشکی هیچ‌گونه نظارتی تا کنون بر سالن کشتار دام این شهر نداشته است.

به گزارش ایسنا– منطقه خراسان، صبح امروز «امین الله مقصود» در بازدید فرماندار از وضعیت این سالن افزود: هر چند سالن کشتار ریوش باز است، اما نماینده دامپزشکی در این بخش هیچ‌گونه نظارتی ندارد.

وی با بیان اینکه نماینده دامپزشکی حتی یک بار نرفتند که ببیند این سالن مشکل دارد یا نه، تصریح کرد: مسئولان فکر می‌کنند این کشتارگاه است، در صورتی که برای ساخت کشتارگاه باید 1.5 میلیارد تومان هزینه کنیم و این از توان شهرداری خارج است.

مقصود با اشاره به اینکه روزی 7 تا 8 کشتار جوابگوی یک و نیم میلیارد تومان هزینه برای احداث کشتارگاه را در این بخش نمی‌دهد، بیان کرد: حتی اگر تمامی روستاهای بخش هم کشتار دام خود را در این سالن انجام دهند، باز هم به روزی 40 رأس نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه مشکل ما در مهر دامپزشکی است که هنوز تهیه نشده است، گفت: چون مهری بر دام‌ها زده نمی‌شود، به همین جهت قصاب‌ها هروقت خواسته باشند به این سالن می‌روند.

نظارت بر سلامت دام در سالن کشتار وظیفه دامپزشکی است

در ادامه فرماندار کاشمر با بیان اینکه برداشت مسئولان استان تا کنون اشتباه بوده است و فکر می‌کردند در ریوش کشتارگاه قرار است ساخته شود، گفت: احداث کشتارگاه ضوابط خاصی دارد.

«مهدی فروزان» با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور با احداث هرگونه گشتارگاه در شهرهای زیر 50 هزار نفر به دلیل عدم توجیه اقتصادی مخالف است، گفت: زمانی که در ریوش ساخت سالن کشتار مصوب شد، رئیس دامپزشکی کاشمر پذیرفت که نماینده این اداره در کوهسرخ نظارت داشته باشد.

وی با اعلام اینکه اگر نماینده دامپزشکی این نظارت را انجام نمی‌دهد باید پیگیری شود، افزود: با نامه‌ای که برای استان ارسال شده گفته‌ایم که در ریوش سالن کشتار است نه گشتارگاه؛ از سویی توجیه هم ندارد که مردم ریوش هر روز برای دو تا سه دام به کشتارگاه کاشمر بیایند و برگردند.

فروزان با بیان اینکه مهری که در کوهسرخ است برای قرنطینه است، نه برای زدن روی لاشه‌های دام، تصریح کرد: باید مجوز ساخت مهر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تا زمان اخذ مجوز برای ساخت مهر از مسئول مربوطه خواسته شده نظارت جدی بر کشتار دام و اصول بهداشتی داشته باشند، گفت: با وجود اینکه بیش از 30 سال است کاشمر دارایی کشتارگاه است اما هنوز کشتار خارج از کشتارگاه انجام می‌شود و نمی‌توان منکر این موضوع شد.

ریوش یکی از شهرهای شهرستان کاشمر در استان خراسان رضوی می باشد.

 

 

نظر شما
ادامه