کد خبر: ۲۴۲۰۳

پرورش ماهی

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: به منظور ارتقاء سطح دانش آبزی‌پروران، کارگاه آموزشی تخصصی بهداشت و پرورش آبزیان در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، «دکتر مهدی مهرزاده» صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت بهداشت و نکات ایمنی در پرورش آبزیان امری مهم و ضروری بوده که به همین منظور کارگاه آموزشی تخصصی بهداشت و پرورش آبزیان در قزوین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارائه مطالب متنوع در کارگاه آموزشی تخصصی آبزیان، بیان کرد: در کارگاه‌های آموزشی تخصصی مطالب متنوعی از جمله امنیت زیستی و رعایت بهداشت استخرهای پرورش ماهی به آبزی‌پروران و بهره‌برداران ارائه می‌شود.

معاون دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: خطرات انسانی استفاده از داروهای غیرمجاز، نحوه انتقال بیماری‌ها و هم‌چنین معرفی داروهای مجاز و جایگزین از دیگر مباحثی است که در کارگاه‌های آموزشی آبزیان مطرح می‌شود.

مهرزاده با بیان این مطلب که قوانین قرنطینه دامپزشکی باید مدنظر آبزی‌پروران باشد، خاطرنشان کرد: قوانین قرنطینه دامپزشکی و هم‌چنین ورود و خروج آبزیان از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه آبزی‌پروران قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: منطقه الموت به سبب وجود رودخانه‌های پرآب و دائمی و همچنین آب‌‌ وهوای مناسب مکانی مطلوب برای پرورش آبزیان است به طوری که در حال حاضر بیش از 20 مزرعه پرورش ماهی در این منطقه فعالیت می‌کنند.

معاون دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: حضور تمامی آبزی‌پروران و بهره‌برداران در کارگاه‌های آموزشی ضروری بوده چرا که این امر در پرورش و تکثیر ماهیان سالم و همچنین تامین سلامت شهروندان نقش ویژه‌ای دارذ.

 

نظر شما
ادامه