کد خبر: ۲۴۲۸۴

استان اصفهان در هشت ماهه اول سال 94 مقام اول صادارت پودر گوشت، در کشور را به خود اختصاص داد

«دکتر منصور کیمیایی» رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ضمن اعلام این خبر گفت: پودر گوشت یکی از محصولات جانبی فرآوری شده از ضایعات کشتارگاه ها و شرکت های بسته بندی گوشت دام وطیور است که در سال های گذشته کشتارگاه ها و شرکت ها برای دفع این ضایعات با مشکلات مختلفی درگیر بودند. ولی بعد از توسعه و رونق یافتن کارخانجات تبدیل ضایعات در سطح استان اصفهان، و با افزایش نظارت و برنامه ریزی هایی که این اداره کل جهت نظارت بهداشتی بر این شرکت ها به انجام رساند، باعث گردید که کیفیت محصولات کارخانجات افزایش پیدا کرده به حدی که به استانداردهای صادرات برسد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه پودر گوشت جزو محصولات جانبی تحت نظارت دامپزشکی است، برای صادارت این محصولات نیاز به تایید بهداشتی (Certificate) لازم از طرف این اداره کل می باشد لذا آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان آزمایشات لازم بر نمونه های تولیدات این کارخانجات را انجام داده و بعد از تایید جواب این آزمایشات و مطابقت با استانداردهای مربوطه نسبت به صدور تاییدیه های بهداشتی اقدام می کند.

دکتر کیمیایی در ادامه افزود: در هشت ماهه اول امسال بیش از دو هزار تن پودر گوشت از استان اصفهان به کشورهای ترکیه و ارمنستان صورت گرفته که البته عمده صادارت این محصول به کشور ترکیه می باشد. صادارت این محصول برای کشور ارزآوری بیش از نیم میلیون دلار داشته است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی خاطر نشان کرد: این اداره کل در راستای توسعه و تسهیل صادرات غیر نفتی بعنوان شاهرگ اقتصاد مقاومتی، آمادگی دارد تا با مشاوره های لازم باعث افزایش کیفیت محصولات صادارتی گردد. تا صادارت این محصولات به شکل پایدار ادامه پیدا کند و صادرکنندگان بتوانند به بازارهای جدید صادارتی نیز دست یابند.

 

 

نظر شما
ادامه