کد خبر: ۲۴۴۲۵

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، «دکتر کنارکوهی» مدیر کل دامپزشکی استان در همایش هفته پژوهش که در سالن آمفی تئاتر دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، به تخصصی بودن رشته دامپزشکی و اینکه هیچگاه مجموعه دامپزشکی خود را از پژوهش به دور نمی داند اشاره کرد و در خصوص مزارع پرورش طیور استان گفت: یکی از پرتراکم ترین استان ها از نظر مزارع پرورش صنعتی و ششمین تولید کننده گوشت مرغ در کشور استان خوزستان می باشد.

وی در ادامه به مشکلات مزارع پرورش طیور که شامل مشکلات ساختاری، مدیریتی، بهداشتی و ایمنی سازی است پرداخت و افزود: پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک و گسترش آن علیرغم وجود مشکلات بهداشتی و ساختاری در استان اجرا شد.

وی همچنین به بیان برخی از نیازهای پژوهشی از جمله بررسی اثرات ریزگردها بر سیستم تنفسی طیور گوشتی، پژوهش در خصوص بیماری کم خونی عفونی جوجه ها، پژوهش در خصوص مشکلات ساختاری واحدهای پرورش و ... پرداخت.

کنارکوهی با توجه به حاکمیتی بودن بسیاری از مسائل مطرح شده، تصمیم گیران متعددی از جمله سازمان جهادکشاورزی، بیمه، اتحادیه، پشتیبانی و ... در زمینه پرورش طیور تاثیر گذار هستند و دامپزشکی فقط یکی از حلقه های اجرایی می باشد و ضرورت به روز بودن و پویایی دیگر نهادها جهت پیشبرد برنامه ها و اهداف ضروری است.

 

 

نظر شما
ادامه