کد خبر: ۲۴۵۱۹
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
«دکتر رسول خضری» افزود: نباید رشته‌های دانشگاهی دامپزشکی زیر مجموعه وزارت علوم باشد و جای تعجب است حال که وزارت بهداشت این رشته‌های تحصیلی مرتبط با خود را از وزارت علوم جدا کرده است، چرا رشته دامپزشکی مستثنی شده است ...

حکیم مهر - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم قرار گرفتن سازمان دامپزشکی کشور در زیر مجموعه وزارت بهداشت تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر رسول خضری» در گفت وگو با خانه ملت، ضمن هشدار نسبت به شیوع تب مالت در کشور، افزود: بر اساس آمارهایی که از سوی وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارایه شد، درسال گذشته حدود 20 هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند و این درحالی است که هنوز آمارهای مربوط به سال 94 ارایه نشده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تب مالت بیماری مشترک انسان و دام است، در واقع انسان میزبان واسط به شمار می رفت؛ از سویی دیگر 800 نوع بیماری مشترک دام و انسان وجود دارد که خطرناک ترین بیماری عفونی برای انسان محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: واقعیت آن است که نباید رشته های دانشگاهی دامپزشکی زیر مجموعه وزارت علوم باشد و جای تعجب است حال که وزارت بهداشت این رشته های تحصیلی مرتبط با خود را از وزارت علوم جدا کرده، چرا رشته دامپزشکی از این قاعده مستثنی شده است.

وی یادآور شد: آموزش، مدیریت، کنترل بیماری های مربوط به حوزه دام نیازمند نظارت وزارت بهداشت است؛ همچنین قرنطینه های دامپزشکی باید از سوی این وزارتخانه کنترل شود، در حالی که این نظارت وجود ندارد.

خضری تاکید کرد: سازمان دامپزشکی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است که وزارتخانه ای کمی است اما وزارت بهداشت اقدامات کیفی انجام می دهد؛ درحالی که دست این وزارتخانه برای بسیاری از فعالیت های در این حوزه بسته است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، یادآورشد: نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بارها از شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست داشتند تا قرار گرفتن رشته دامپزشکی در زیر مجموعه وزارت بهداشت را به تصویب برساند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر رشته دامپزشکی زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار گیرد، با مدیریت این وزارتخانه می توان از شیوع بیماری های مشترک دام و انسان جلوگیری کرد.

 

خبر مرتبط:

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: بیشتر مرغ‌های داخل کشور دارای مواد هورمونی هستند!

پشت پرده «هیاهوهای بهداشتی» بازار مواد غذایی/ پرونده عجیب جداسازی دامپزشکی از کشاورزی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: وزارت جهاد کشاورزی سنتی‌ترین وزارتخانه کشور و فاقد متخصصان به‌روز است

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت واگذار شود

یک نماینده مجلس از قول وزیر بهداشت برای ادامه فعالیت سازمان دامپزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت خبر داد

اظهارات عجیب یک نماینده‌مجلس: سازمان‌دامپزشکی از لحاظ قانونی، عرفی و شرعی حق اظهار نظر در مورد سلامت مواد غذایی را ندارد!

 

 

انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
بسیار عالی و سخنی حکیمانه است
ناشناس
|
-
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
بهتر است نظرات قبلی ایشان را هم مطالعه کنید. ایشان بطور کلی نظرات خاصی در مورد دامپزشکی دارند. شاید صاحب نظرند
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
جناب آقای دکتر خلج نتیجه عملکرد سازمان تحت مدیریت حضرتعالی,ممانعت از اجرای قوانین حمایتی ناظران بخش خصوصی دامپزشکی,حمایت بی چون وچرا از تولید کنندگان بهداشت ناباور,سیاست گذاری در راستای منویات کمیت محور وزارتخانه را تحویل بگیرید.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
احسنت
همکار دامپزشک
|
-
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
ای کاش مسوولین سازمان دامپزشکی پیام این صحبتهای نماینده را دریافت می کردندولی مگه منفعت وپستهای سازمانی سنگین واعزام به کشورهای خارجی و..... اجازه می دهد؟؟؟؟
مهران
|
-
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
این موضوع که سازمان دامپزشکی می بایست زیر مجموعه وزارت بهداشت باشد تقریبا امریست بدیهی. چگونه ممکن است مدیریتی حتی در حد وزیر بتواند سیستمی را مدیریت کند حال آنکه در مورد آن مجموعه کوچکترین اطلاعات علمی نداشته باشد ؟!! مگر جز این است که رشته تحصیلی وزیر جهاد کشاورزی ، کشاورزی و زیر مجموعه کشاورزیست ؟ ایشان از علم دامپزشکی و بیماریهای دامی و حتی بیماریهای مشترک مثل تب کریمه ، سل ، بروسلوز یا تب مالت ، آنفلوآنزای مرغی و ... چه سر رشته ای دارد که بتواند آن را مدیریت کند ؟!! و متاسفانه مسئولین بلند پایه دامپزشکی هیچگاه از طرح جدا سازی سازمان دامپزشکی از جهاد استقبال نکرده اند چرا که به قول خودشان آقا بالا سر درست می شود !! حال اگر این میان مردم آسیب ببیند هم خوب دیده اند دیگر !! نباید دامپزشکی را که خط مقدم کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام می باشد با دامپروری یکی دانست . و مطمئنا اگر مدیریت بیماریها و خدمات درمانی در دست یک شخص مطلع ( وزیر بهداشت ) باشد که حداقل از بیماری اطلاعاتی داردآیا کنترل بیماریها متصورتر نیست ؟!! آیا همه بر این باور نیستیم که پیشگیری بهتر از درمان هست آن هم با هزینه های بسیار کمتر ؟ آیا مثلا کنترل بیماریها توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی که اصلا علمی در خصوص بیماریها ندارد میتواند امکانپذیر باشد ؟!! و دوستانی که رئیس ادارات دامپزشکی می باشند شاهد بر این موضوع هستند که حداقل آسیب وارده به پیکره تامین سلامت از سوی دامپزشکی بلعیده شدن بودجه دامپزشکی توسط جهاد بوده و هست چرا که ردیف بودجه جهاد ، دامپزشکی و منابع طبیعی یکی هست . و چون مجموعه جهاد بالا دست دامپزشکی بوده همکاران و روئسای ادارات دامپزشکی بنا به ملاحظه کاری حتی اسراری به افزایش بودجه دامپزشکی نداشته اند . در انتها امیدوارم حال که مجلس محترم به این نتیجه رسیده که کنترل بیماریها با مدیریت مطلع و یکسان امکانپذیر تر و کم هزینه تر هست این قضیه تا حصول جدائی سازمان دامپزشکی از مجموعه جهاد و الحاق آن به وزارت بهداشت از سوی نمایندگان محترم ملت پیگیری شود .
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
بازم این پزشکا خودشون رو از همه بهترون تصور کردند و تصمیم گرفتند در هر کاری سرک بکشند . پدر داروسازی و کلی رشته دیگه رو در اوردین نوبت دامپزشکی شد تا قربانی زیاده خواهی شما بشه ؟ بارها از برخورد پزشکان در مقطع اساتید دانشگاه رنجیدم اونها چشم دیدن ادعا و توان علمی مارو ندارند و همین که تنها گروه در سطع اونها در کشور ما هستیم باعث شده دندون تیز کنند .
دامپزشک کشور جهان سومی
یک دامپزشک
|
-
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
دوستان دامپزشک مثل اینکه اظهارات اخیر رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت یادتون رفته. ایشون اظهار فرموده بودن باید به داروسازان فارغ التحصیل وزارت بهداشت مجوز تاسیس داروخانه دامپزشکی داده بشه تا بیکار نمونن!.
دوستان فکر میکنن همینطوری تصمیم گرفته شده که دامپزشکی زیر نظر جهاد باشه نخیر قبلا خیلی از بزرگان و عقلای دامپزشکی روی این موضوع فکر و بررسی و کار کارشناسی کردن و این تصمیم درست رو گرفتن که سازمان دامپزشکی نباید بره زیر مجموعه وزارت بهداشت.
اگر سازمان دامپزشکی بره زیرنظر وزارت بهداشت، تمام بیکاران فعلی این وزارت که حاصل مدیریت افتضاح خودشون بوده سر دامپزشکی آوار خواهند شد. داروسازان مجوز تاسیس داروخانه دامپزشکی خواهند گرفت. پاتولوژیست ها و میکروبیولوژیست های بیکار این وزارتخانه مجوز آزمایشگاه های دامپزشکی خواهند گرفت و به پزشکان عمومی بیکار که با مدیریت ضعیف وزارت بهداشت تعدادشون به هزاران نفر میرسه مجوز تاسیس مرکز مایه کوبی خواهند داد!. دامپزشکی مثل یک غزال بی دفاع توسط گرگ های گرسنه تکه پاره خواهد شد.
اگر می خواهید دامپزشکی واقعا ارتقا پیدا کند راه بهترش این هست که سازمان دامپزشکی زیر نظر ریاست جمهوری قرار بگیره و همچون سازمان محیط زیست در حد یک معاونت رئیس جمهور قدرت پیدا کنه. ضمن اینکه مشکل اصلی دامپزشکی این نیست که زیرنظر چه سازمانی هست. مشکل اصلی اول خود دامپزشکان هستند با مدیریت و برنامه های استراتژیک ضعیف. دوم مقامات دامپزشکی هستن با مدیریت فوق العاده ضعیف. اگر اینها رفع بشه، دامپزشکی در همین جای فعلی خودش هم میتونه فوق العاده درخشان، موفق، پرقدرت و درآمدزا ظاهر بشه.
دامپزشک
|
-
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
اگر همت بشود و دامپزشکی وزارت خانه داشته باشد و سازمان دارو وغذا بیاد در زیر مجموعه وزارت دامپزشکی وکلا امورات دامی ازنظر دامپزشکی مستقل باشد خوب می شود.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
قابل توجه منتقدان محترم رفتن دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت: اگر الان زیر نظر وزارت بهداشت بودیم آنوقت دانشگاه آزاد جرات می کرد در یک سال صدها نفر را برای تخصص بگیرد؟؟!!
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
پاک کردن صورت مساله یعنی این! عزیز من برادر من فقط در یک صورت مسائل مبتلا به دامپزشکی حل می شوند: نظام دامپزشکی مسئول، نظام دامپزشکی مقتدر! این نظام دامپزشکی پاتوق .......... شده! و از حیض انتفاع برای دامپزشکی خارج است.
فرد
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
دوستان یادشان باشد که رئیس نظام حکم از زییس جمهور دارد
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
دوستان منظور آموزش دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت نه سازمان و نظام...
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
اگه نگران بیماری مشترک هستید لازم نیست دامپزشکی رو جا به جا کنید. بودجه اش رو زیاد کنید و استخدام نیرو اش رو بالا ببرید.
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
تجمیع کلیه دانشکده های دامپزشکی -غذا دارو - انستیتو پاستور - رازی-استاندارد سازمان مستقل تخصصی در وزارت بهداشت عالی می شه -دامپزشک
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
بنده هم با نظر همکارمون مبنی بر تشکیل وزارتخانه مستقل متشکل از سازمان دامپزشکی و سازمان غذا و دارو موافقم.این حالت بهتر از بودن در زیرمجموعه وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی هست.در کشوری مثل کره جنوبی ،دامپزشکی زیر نظر وزارت غذا و دارو هست که مستقل می باشد و از وزارت بهداشت و همچنین کشاورزی جداست.
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
سلام
1-دامپزشکی و دامپزشکان نیاز به تغییر، تحول و تعالی اساسی دارد اما این تغییر فقط با دگرگونی اساسی دامپزشکان تحقق می یابد تا اینکه دامپزشکی در وزارت بهداشت ادغام شود
2-دامپزشکی نیاز دارد که جایگاه علمی خود را ارتقای دهد لازم است منطبق با سیاست های سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) هدایت شود و ارتباط بین المللی خود را با جامعه جهانی علم دامپزشکی تقویت نماید.
3-دانشگاه نیاز به تحول اساسی دارند افزایش یا کاهش دانشگاه ها و تعداد دانشجویان مشکلی را رفع نمی نماید نیاز است دانشگاه با علم روز دنیا آشنا شود و رشته های جدید تخصصی در سطح دکترا افزایش یابد
4-دامپزشکی نباید فقط براساس نقش های بالینی آن هدایت شود بلکه نیاز است سایر نقش های دامپزشکی در جامعه انسانی ، محیط زیست ، کشاورزی ،اقتصاد ، سیاست، حقوق و غیره تقویت شود.
5- دامپزشکان در معرض تهدید از دست دادن جایگاه ها حرفه ای خود در بسیاری از حوزه ها از جمله صنعت غذا هستند
6-به نقش ها و حوزه های جدید و رو به رشد در آینده در کشور به توجهی می شود از جمله طب تکملیی ، طب مقایسه ای ، طب محیط زیست و غیره
7- مردم کشور که دامپزشکان هم جزء ان هستند نیاز دارد اول به حیوانات و حقوق حیوانات به عنوان یکی از موجودات و مخلوقات خداوند متعادل احترام بگذارد تا جایگاه دامپزشکی و دامپزشکان ارتقاء یابد . برخی مواقع حتی دیده می شود دامپزشکان حرفه ای و دانشجویان نیز حقوق حیوانات را رعایت نمی نمایند.
8- و غیره
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
سلام، والا این داستان تحول اساسی دامپزشکی از یک جایی باید شروع شود اینکه از کجا مهم است، من به شخصه دنبال یک شبکه اجتماعی غیر فیلتر می گشتم که مسئولین وزارت بهداشت و دامپزشکی و جهاد و شهردار و ... را بشود گرد هم آورد یک درصد هم اگر شد به طور رایگان هر روز یکمی درباره اقدامات روز کشورهای دیگه در ارتباط با بیودفانس، وان هلث، دیپلماسی سلامت و ... نوشت که یک راه انتقال دانش باشد، بعد از دو ماه عملا جمعی که پیدا کردم همه هستند به جز مسئولین دامپزشکی...خوب واقعا یک نفر یک راه نشان بده که بشود از استاد دانشگاه تا مسئولین دامپزشکی را به طور رایگان و روزانه در جریان برنامه های دنیا قرار داد. ما واقعا چند تا دامپزشک در ایران داریم که هر روز برنامه کاری ده تا دانشکده اول دامپزشکی اروپا و آمریکا را دنبال کند، تمام شبکه های وان هلث را در جریان برنامه هاشون باشد، اقدامات تمام کشورها را رصد کند؟! این یک کار گروهی است. با احترام برادران سید
ناشناس
|
-
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
0
منطق میگه هر سازمانی که در سلامت مردم نقش دارد باید زیر نظر وزارت بهداشت قرار بگیرد ولی متاسفانه طرز برخورد اعضای وزارت بهداشت با دامپزشکی مثل برخورد بچه های اصلی با فرزند خوانده های یک خانواده است.در حقیقت پزشکان مارا به عنوان یک رقیب در خانواده خود می دانند.مصداق بارز آن هم همین چند ماه پیش است که دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و دارو برای ایجاد اشتغال داروسازان درخواست کردند داروسازان به جای دامپزشکان در کارخانه های تولید داروی دامی فعالیت کنند.چرا؟چون توانایی آنها بیشتر است؟نه!چون زورشان بیشتر است.اگر دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت قرار بگیرد وضع از این بدتر خواهد شد.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
0
مشکل از جایی نشات می گیره که علم دامپزشکی تیکه تیکه شده و هر بخش اون در یک وزارت خانه قرار گرفته.مثلا یک نقش علم دامپزشکی درمان بیماریهای حیوانات است که به سازمان حمایت از محیط زیست ربط پیدا می کنه.نقش دیگر دامپزشکی در تولید و پرورش حیوانات است که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته.نقش دیگرش هم کنترل بیماری های مشترک در انسان و حیوانات است که به وزارت بهداشت مربوط می شود!نقش دیگرش هم در واردات مواد غذایی با منشا حیوانات مثل گوشت و عسل و... است که آن هم با سازمان غذا و دارو در تداخل است!
بیابید پرتقال فروش را!... :)))))
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
آقای دکتر خضری سلام به شما.حالا میبینید که شده.
نظر شما
ادامه