کد خبر: ۲۴۵۵۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
سگ بدون صاحبی که در کرمانشاه بر اثر تصادف دچار جراحت شدید شده بود، توسط یک فرد خیر به بیمارستان زاگرس کرمانشاه ارجاع داده شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت ...

حکیم مهر - سگ بدون صاحبی که در تصادفی دچار جراحاتی شده بود، توسط انسانی خیر و حیوان دوست به بیمارستان دامپزشکی زاگرس کرمانشاه ارجاع داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عصر روز دوشنبه 30/9/94 سگی بدون صاحب که در تصادفی دچار شکستگی شده بود توسط انسانی خیر و حیوان دوست به بیمارستان دامپزشکی زاگرس کرمانشاه ارجاع داده شد.

در بررسی های تخصصی و عکس برداری صورت گرفته که از حیوان به عمل آمد، مشخص شد که حیوان از دو ناحیه اندام حرکتی تحتانی دچار مشکلات وخیمی شده که منجر به فلجی هر دو پای خلفی حیوان شده بود، به طوری که حیوان در زمان راه رفتن لگن و هر دو پای خود را روی زمین می کشید؛ استخوان ران پای چپ از وسط به طور کامل شکسته و پای راست حیوان هم از محل مفصل لگنی رانی جدا شده و به سمت قدامی پشتی مفصل حرکت کرده بود.

در ادامه برای درمان حیوان تصمیم به انجام دو عمل وسیع ارتوپدی گرفته شد که خوشبختانه فرد خیر در یک حرکت نادر و حیوان دوستانه تمامی هزینه های جراحی را تقبل کردند و بیمارستان دامپزشکی زاگرس کرمانشاه هم در جهت تکمیل لطف این فرد 30% از کل هزینه های حیوان به اضافه کل هزینه های بستری و نگهداری های بعد از عمل حیوان را متقبل گردید.

تیم جراحی بیمارستان تصمیم به انجام دو عمل جراحی اتوپدی به فاصله چند روز از هم را گرفتند.

در صبح روز سه شنبه 1/10/94 اقدام به عمل جراحی جااندازی و تثبیت شکستگی استخوان ران پای چپ توسط پین و سیم ارتوپدی گرفته شد که بعد از طی زمان 4 ساعت، عمل به صورت کامل و موفقیت آمیز انجام شده و پای چپ حیوان به حالت نرمال برگشت.

گفتنی است بعد از کنترل وضعیت حیوان بعد از جراحی و تحت نظر گرفتن روند بهبودی بیمار تصمیم به انجام جراحی دوم در روز یکشنبه 6/10/94 گرفته شده است که خود فرد خیر نیز در روز عمل در بیمارستان حضور خواهد داشت.

 تقبل هزینه های درمانی سگ ولگرد توسط انسان خیر+تصاویر

تقبل هزینه های درمانی سگ ولگرد توسط انسان خیر+تصاویر

تقبل هزینه های درمانی سگ ولگرد توسط انسان خیر+تصاویر

تقبل هزینه های درمانی سگ ولگرد توسط انسان خیر+تصاویر

تقبل هزینه های درمانی سگ ولگرد توسط انسان خیر+تصاویر

تقبل هزینه های درمانی سگ ولگرد توسط انسان خیر+تصاویر

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
4
0
به نظر شما این اخبار باعث پایین اومدن شان دامپزشکی و باعث تمسخر این رشته نمیشه؟؟
سولماز
|
-
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
1
1
این خبر واقعا باید جزو خبرهای مهم قرار بگیره؟ متاسفم واسه حکیم مهر که اینقدر ضعیف عمل می کنه
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
1
جراحی ارتوپدی در یک دام کوچک اونم در بیمارستان و نوقت شان گذاری انجام نشده!!!!؟؟؟
فرید آرام
|
-
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
8
واقعا چه قدر جای تاسفه برای افرادی که انتشار این خبر را موجب کاهش شان رشته دامپزشکی میدونن. واقعا شما اگه دامپزشک هستید باید از خودتون شرمنده باشید که وقتی یک حرکت واقعی دامپزشکی انجام میشه شما ها بهتون بر میخوره. این واقعا یک خبر مهمه برای جامعه حیوان دوستان. اینگونه برخورد ها نشانگر مشکلات عدیده در پذیرش افرادی در رشته های دامپزشکی هست که هیچ علاقه ای به دامپزشکی نداشته و صرفا جهت اسم و رسم و نه برای کاهش درد و رنج حیوانات بی زبان و بی پناه دامپزشک شده اند. از طرف جامعه حیوان دوستان و حامیان حیوانات این کار خیر و بزرگ را گرامی داشته و مراتب تقدیر و تشکر خودم را به این فرد خیر و دامپزشکان و مسوولان بیمارستان دامپزشکی زاگرس کرمانشاه اعلام میدارم.
مهدی
|
-
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
5
بسمه تعالی
انجام اینگونه عمل های جراحی آنهم در بیمارستان دامپزشکی بخش خصوصی و با امکانات و دانش مناسب شایسته قدردانی و تشکر است.
لازم میدانم از این همکاران که با وجود رونق کم دامپزشکی اقدام به سرمایه گذاری و حفظ آبروی این رشته میکنند به نوبه خود تشکر کنم.
سرمدی
|
-
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
0
با سلام و احترام
درج چنین خبری از سوی رسانه ای مثل شما جای تاسف دارد. در هفته دها جراحی ارتوپدی دام کوچک برای حیوانات حمایتی در تهران و کلانشهر ها انجام می شه بعضی مراکز روزانه چند جراحی ارتوپدی دارند.
درج چنین خبری نشان می ده شما به عنوان یک رسانه تصور درستی از پیشرفت دامپزشکی در مملکت خودتون ندارید چه برسد به عامه مردم.
به علاوه که درج عکس ها مایه آبرو ریزی است و اگر واقعا دلسوز این رشته هستید بهتر است حإف گردند
شان گذاری انجام نشده
اصول آسپسی رعایت نشده
دکتر دامپزشک محترم بعد از عمل ارتوپدی پای حیوان را کچ نگرفته و حتی پانسمانی که انجام داده غلط و مسخره است .(می خواسته Ehmer sling ببنده )
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
1
0
جناب اقای دکتر ارام
شما 7 سال درس خوندید برای کاهش درد و رنج حیوانات؟؟
این هدف اصلیتون بوده؟؟؟
من 7 سال درس میخونم برا بهداشت و سلامتی جامعه ی بشری در کنار اون به کاهش درد و رنج حیوانات هم توجه دارم
شما انگار دچار دوگانگی ارزش ها شدید
فرید آرام
|
-
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
1
0
آقا یا خانم که جواب پست قبلی منو دادید, شما به این دلیل دامپزشکی خوندید که رتبه پزشکی نیاوردید که متاسفانه داستان اکثریت افرادی است که در ایران وارد رشته دامپزشکی میشوندکه نه از روی علاقه قلبی به حیوانات و رشته تحصیلی بلکه از روی اجبار و نیاوردن رتبه برای رشته های گروه پزشکی بالاجبار مجبور به انتخاب رشته دامپزشکی میشوند و هیچ علاقه ای به هدف اصلی این رشته که درمان و کاهش درد حیوانات است ندارند و همیشه در دوگانگی شخصیتی و سعی در ایجاد تصویری غیر از آنچه که باید باشد از رشته با ارزش دامپزشکی دارند. در کشور های پیشرفته پذیرش در رشته دامپزشکی منوط به اینست که متقاضیان ثابت کنند که قصدشان از انتخاب رشته دامپزشکی واقعا و در درجه اول علاقه به حیوانات و برای کمک به حیوانات و همانطور که از اسم رشته بسیار معلوم است پزشک حیوانات بودن است میباشد. من دچار دوگانگی ارزش ها نشده ام. من هر ارزشی را در جای خودش ارزش قلمداد میکنم. شما دچار گمشدن ارزش ها و یا بی ارزشی شده اید که وقتی دامپزشکی حیوان دردمندی را دوا میکند برای خودتان کسر شان قلمداد میکنید. بسی جای تاسف برای شما و به اصطلاح دامپزشکا نی که مثل شما فکر میکنند که متاسفانه کم هم نیستند. مجددا از صمیم قلب از تمامی دامپزشکانی که تمام تخصص و دانش و تجربه خود را جهت درمان و کاهش درد حیوانات به کار گرفته میگیرند و از اینکه دامپزشک هستند سر افراز و مفتخر هستند تا اینکه سر افکنده, وبه دنبال پرستیژ های کذایی نیستند سر تعظیم فرود میاورم. دامپزشکانی که درک میکنند که سگ بی سرپرست کنار خیابان هم حق حیات دارد و به جای اینکه دستور به کشتن آنان صادر کنند به درمان آنان اقدام میکنند. خوشبختانه بسیارند دامپزشکان شریفی که در پناهگاه های کشور از صمیم قلب همیاری کرده و با افتخار مشغول به درمان حیوانات بی سرپرست میباشند. جای امید است که در آینده اینگونه دامپزشکان متعهد به هدف والای دامپزشکی ارزش واقعی این رشته ارزشمند را در جامعه نهادینه کنند. فرید آرام
وحید رضاخانی
|
-
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
0
با سلام خدمت دوستان و همکاران عزیز
واقعا بدون هیچ گونه جانبداری سعی میکنم نظرم رو اعلام کنم. چرا ما عادت داریم فقط دو رنگ سیاه و سفید رو ببینیم .. بله با دوست عزیزی که شاکی از نوع شان گذاری هست بنده هم موافقم اما آیا این بزرگوار شرایط محیطی همکار دیگر خود رو اطلاع داره. واقعا بهتر نبود ضمن احترام و حسن نظر با کسی که حداقل تمام تلاششو کرد تا به بهترین وجه ممکن دردی رو کاهش بده ابتدا یک دست مریزاد میگفت و بعدش انتقاد میکرد. به همکار عزیزم که این جراحی رو انجام دادن خسته نباشید میگم اما میخواهم ازش خواهش کنم که اصول اولیه جراحی شاید تابلو یک جراحی و از طرفی ضامن ریکاوری و بهبودی بعد از جراحیه . شمایی که توان علمی کار سخت تری رو دارید قاعدتا اون براتون نباید خیلی دردسر زا باشه . از طرفی برای گزارش یک جراحی ارتوپدی لازمه رادیوگراف های قبل و بعد از جراحی نیز اعلام بشه تا من مخاطب به عظمت کار انجام شده بهتر پی ببرم .ودر آخر این رو دوستانه میگم دکتر عزیز تا وقتی دیکته ننویسی کسی از شما غلط نمیگیره اما املا شما هم خوب نمیشه پس به دل نگیر.
یه خواهش بزرگ هم دارم واقعا اگه در شرایطی بودیم که خودمون امکان علمی یا عملی مدیریت درمان رو نداریم این کار رو با افتخار به مرکز یا همکار با تجربه تری واگذار کنیم تا بی دلیل با جان موجودی بازی نکرده باشیم. ارادتمند وحید رضاخانی
-
|
-
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
1
0
واقعا زمانی که استخوان شکسته و پین گذاشته می شود گچ گرفتن لزوم دارد؟
جراح
|
-
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
توصیه میکنم حتما یک گراف از این سگ گرفته شود. چون احتمال زیاد میدهم که دچار استئومیلیت شده است.
علیرضا
|
-
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
0
با سلام
عرض تشکر از همه ی عزیزانی که نظرات دلسوزانه و شاید بعضاً مغرضانه ی خود را بیان کردند
اما خوبه یکبار هم نیمه ی پر لیوان را ببینیم ، همینقدر که حیوان زبان بسته تسکین پیدا کرده ، جای سپاس دارد . و البته شاید قصوری هم صورت گرفته به دلایل مختلف که ما از آن بی خبریم .
به نظر من اشکال اصلی کار اینجاست که تصاویر درج شده ، انتخاب شده و شاخص نیستند !! و همین موجب نزاع بین دوستان شده است .
باتوجه به اطلاعی که بنده از سیستم پزشکی دارم آنجا هم همین گونه است (البته قصد قیاس ندارم) منتها تصاویری را که به خورد بیننده می دهند شیک و منتخب کل فرایند درمان می باشد .
دوست عزیز (جناب رضاخانی) که به دلیل عدم اطلاع همکار از شرایط محیطی کادر درمان، دیگری را مورد انتقاد قرار میدهد ، اما از سمت دیگر خود به دلیل نبود رادیوگراف به مجموعه درمانگر حمله می کند هم سخت در اشتباه است و از روی هیجان نظر می دهد. آیا شما اطمینان دارید که رادیوگرافی (قبل و بعد ) انجام نشده؟؟؟؟؟
برای یکبار هم که شده شخصیت حرفه را حفظ کنیم .
Kourosh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
1
با تشکر و سپاس از فرد حامی و کادر بیمارستان فوق
واقعا حس خوبی به انسان دست میده وقتی چنین اخباری رو مشاهده میکنه و اینکه پزشکای تلاشگر و حرفه ای که چنین مجروحی رو مجدد احیا کردند.
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
اقا من یه سگ دارم که همین اتفاق براش افتاده ولی فقط یه پاش از ران شکسته پولی که برا جراحیش خواستن زیاد بود نداشتم بدم اگه یه ادم با انصاف سراغ دارین تو تهران به من خبر بدین ممنون میشم ۰۹۰۳۵۲۸۱۱۳۱
نظر شما
ادامه