کد خبر: ۲۴۵۷۳

حکیم مهر - روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گیلان از سفر یکروزه رئیس سازمان دامپزشکی کشور به گیلان خبر داد.

«دکتر مهدی خلج» با هدف ارزیابی وضعیت دامپزشکی و دیدار با مسئولین شهرستان سیاهکل وارد گیلان شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بدو ورود، با حضور در فرمانداری سیاهکل در جلسه کارگروه سلامت این شهرستان شرکت نمود. این جلسه به ریاست مهندس حیدری فرماندار سیاهکل برگزار شد. وی به فعالیت های متنوع دامپزشکی اشاره نمود و عملکرد آن را مثبت ارزیابی کرد. حیدری همچنین به اقدامات انجام شده توسط کارگروه در جهت ساماندهی کشتار غیر مجاز در مناطق ییلاقی اشاره کرد و از همکاری دستگاه های ذیربط در این خصوص تشکر نمود.

سپس رئیس شبکه بهداشت سیاهکل به نکات مثبت ساماندهی کشتار غیر مجاز با محوریت دامپزشکی اشاره کرد و روند آن را در کاهش بیماری های مشترک منطقه با اعلام آمار مربوطه، کاملاً موثر دانسته و اثرات آن را محسوس خواند.

«دکتر سهراب عاقبتی» مدیر کل دامپزشکی استان گیلان از اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی کشتار در مناطق ییلاقی سیاهکل قدردانی کرد و تصمیمات اتخاذ شده را کاملاً فنی، علمی و مثبت ارزیابی نمود.

در خاتمه جلسه دکتر خلج پیگیری های اداره کل دامپزشکی استان و عملکرد آن در جهت تعطیلی کشتارگاه های سنتی دام را بعنوان اولین و تنها استان تقدیر نمود و آن را ستودنی دانست.

وی همچنین از همکاری مسئولین استانی و شهرستانی در جهت حمایت دامپزشکی که منجر به کاهش بروز بیماریهای مشترک انسان و حیوان و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی که منجر به ارتقای سلامت عمومی گردید تشکر نمود.



 

نظر شما
ادامه