کد خبر: ۲۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  اعضاء کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان دامپزشکی کشور در روز دو‌شنبه 31 خرداد ماه با رییس، معاونین و مدیران کل ستادی دامپزشکی کشور دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور با عرض خیرمقدم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تبریک هفته جهادکشاورزی، شرح مختصری از فعالیت‌های انجام شده از سوی سازمان را به استحضار حاضران رساند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن بیان دیدگاه‌های خود، بر لزوم ارتقاء جایگاه دامپزشکی به ویژه نقش حاکمیتی آن در نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی تاکید کردند.

مهندس رجایی رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی هم ضمن تقدیر از زحمات پرسنل سازمان دامپزشکی، با اشاره به برخی تنگناها و موانع موجود، بر تداوم فعالیت‌ها و اقدامات مهم و شاخص از سوی سازمان دامپزشکی تاکید کرده و حمایت اعضای کمیسیون کشاورزی را در تصویب لوایحی که باعث تقویت و انسجام بیش از پیش دامپزشکی به ویژه در بعد حاکمیتی می‌شود، یادآور شد.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ علنی (سه‌شنبه) 25 خرداد ماه پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان، با 146 رای موافق، 12 رای مخالف و 11 رای ممتنع، با تقاضای تحقیق و تفحص عده‌ای از نمایندگان درخصوص واردات دام زنده به کشور موافقت کرده بودند.

عباس رجایی، رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گزارش تقاضای تحقیق و تفحص، موارد تحقیق و تفحص را این‌گونه عنوان کرده بود :

-علل واردات دام زنده به کشور و بررسی اشخاص حقیقی و حقوقی واردکنندگان

- بررسی کشورهای مبداء دام زنده

- بررسی عملکرد دستگاه‌های مسوول در زمینه‌ی واردات – بهداشت دام و قرنطینه

- بررسی علل خسارت وارده به دام سبک و سنگین کشور در اثر شیوع تب برفکی

- بررسی شرایط قرنطینه و مرزهای مبادی و ورودی دام

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
واردکننده
|
-
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۶
0
0
اقا زور کسی به مدیران قرنطینه نمی رسه دیگه ؟؟؟
نظر شما
ادامه