کد خبر: ۲۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر دکتر هومن ملوک‌پور- جراح و دامپزشک - درباره پیشگویی هشت‌پای معروف پیرامون نتیجه مسابقات فوتبال جام جهانی گفت: یکسری توانایی‌هایی که حیوانات دارند از نظر ما خارق العاده است و در بعضی از موارد از توانایی ما خارج است و یا برخی از حیوانات هستند که زلزله را زودتر از آن‌که ما متوجه شویم می‌فهمند و می‌توانند پیش بینی کنند و علایم را نشان دهند. بنابراین بعضی از کارها را حیوانات می توانند انجام دهند که آن نیز به دلیل قدرتی است که خالق در نهادشان قرار داده است یعنی وقتی علت آن را متوجه می‌شوید مساله چندان پیچیده‌ای نیست.

ملوک‌پور افزود: بر همین اساس پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال توسط هشت پا (اختاپوس) چیزی کاملا خارج از دایره علمی است به دلیل آن‌که اولا اختاپوس یا هشت پا از حیواناتی است که پایین‌ترین درجه رشد مغزی را دارد و اینکه همین اختاپوس در ابتدای مسابقات پیش بینی کرده بود که آلمان قهرمان این دوره از مسابقات جام جهانی می‌باشد اشتباه در پیش بینی‌هایش بوده است.

نمایش پیشگویی‌ها در رسانه‎ها نمونه‌ای از آزار و سوء استفاده انسان از حیوانات است!
این جراح و دامپزشک عنوان کرد: فکر می‌کنم این مسائل بیش‌تر همان سوءاستفاده‌های انسان از حیوان است که در بعضی از اوقات خود را به این شکل نشان می‌دهد. حیوانات را به راحتی می‌توان شرطی کرد مانند حیواناتی که در سیرک هستند که معمولا با گرسنه نگهداشتن نیز این کار را انجام می‌دهند.

وی درباره این‌که آیا این مساله می‌تواند آموزش دادن حیوان باشد، اظهار کرد: حتما همین‌طور بوده است زیرا حیوانات هوش ندارند یعنی هیچ موجودی به غیر از انسان، میمون و تا حدودی دلفین هوش ندارد و تعریف هوش یعنی سرعت استنتاج به عبارتی موجودی مانند انسان می تواند از یک A و B حرف C را نتیجه‌گیری کند اما هیچ حیوانی توانایی انجام این کار را ندارد و حیوانات تنها می‌توانند شرطی شوند و از A به B برسند.

ملوک‌پور خاطرنشان کرد: اما در مورد پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال باید عنوان کرد که هر تیمی که در این مسابقات شرکت می‌کند هشت بازی را انجام می‌دهد و احتمال دارد فردی در قرعه کشی و شرط بندی‌هایی که انجام می دهد هشت نظر درست داده باشد که در واقع شانس یک فرد است به هر حال این موارد نیز می‌تواند راهی برای پول درآوردن باشد، مساله دیگر آن‌که فیلمی که از اختاپوس یا هشت پا نشان می‌دهند چند بار از ان فیلم گرفته‌اند که یک‌بار درست و براساس نتیجه مدنظرشان بوده است که پخش کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که رفتارشناسی حیوانات را می‌شناسد نمی‌توانم از نظر علمی بار علمی به این مساله دهم که یک حیوان توانایی پیش‌گویی آینده را هم در این مساله داشته باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر علی
|
-
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0
0
به عنوان کسی که رفتارشناسی حیوانات را می‌شناسد!!!! ادعای جالبی است.
نظر شما
ادامه