کد خبر: ۲۶۷۴

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ناوگان حمل و نقل شیر در آذربایجان غربی به امکانات بهداشتی مجهز شدند.

شهرام دیلمقانی با اشاره به کسب موفقیت در تولید شیر عاری از میکروب در آذربایجان غربی اظهار داشت: یکی از دلایل کسب موفقیت در تولید شیر سالم و عاری از میکروب ایجاد همکاری و هماهنگی با معاونت غذا و داروی علومپزشکی آذربایجان غربی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان نظارت بر تولید شیر از محل تولید تا انتقال به درب کارخانه انجام می‌شود، افزود: ناوگان حمل و نقل شیر به امکانات بهداشتی تجهیز شدند.
دیلمقانی اعلام کرد: این امر در راستای حمل بهتر و استاندارد شیر در استان انجام گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در مورد شیوه تولید شیر، بهداشت محیط و سلامت تولیدکننده توسط کارشناسان و بازرسان سختگیری انجام گرفته است که در نتیجه این جدیت بیش از 82 درصد شیرهای تولیدی استان فاقد سموم و بیماری هستند.
این مقام مسئول با اشاره به نقش تاثیرگذار اداره کل دامپزشکی بر تولید فرآورده‌های خامی به ویژه گوشت اعلام کرد: قبل از انتقال دام به کشتارگاه برای اطمینان از فقدان بیماری عفونی و انگلی در دام، معاینه بهداشتی توسط دامپزشک مجرب به عمل می‌آید تا در صورت تردید در مورد بیماری حیوان از چرخه تولید حذف شود.
دیلمقانی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 210 هزار خودرو حامل دام در قرنطینه‌های دامی آذربایجان غربی ضدعفونی شدند، گفت: در سال گذشته طی ضدعفونی این تعداد خودرو، 948 هزار لیتر محلول ضدعفونی رایگان استفاده شده است.
وی اظهار داشت: در راستای کاهش زمینه‌های آلودگی به ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور و به منظور پیشگیری از انتقال آلودگی‌های احتمالی از کشورهای همسایه آلوده، اداره کل دامپزشکی استان با اعمال نظارت مستقیم و مستمر، موضوع ضدعفونی خودروهای ورودی در محل پست‌های قرنطینه‌ای دامی را جزو اقدامات و برنامه‌های اساسی منظور کرده است.

 

 

نظر شما
ادامه