کد خبر: ۲۷۵۰

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی ایلام و خراسان جنوبی

 

با اعتبار 4 میلیارد ریالی، خدمات رایگان به دامداران استان ایلام برای کاهش عوارض ناشی از خشکسالی ارائه گردید
 
 مدیر کل دامپزشکی استان ایلام گفت: از محل اعتبارات خشکسالی و برای کاهش عوارض ناشی از خشکسالی از نیمه دوم سال گذشته تا کنون خدماتی به صورت رایگان برای قشر زحمتکش دامداران استان انجام پذیرفته است. 

دکتر پیرانی سمپاشی 227 هزار و 709 رآس دام سبک و سنگین، سمپاشی 359 هزار و 267 متر مربع جایگاه نگهداری دام، خوراندن داروی ضد انگلی به 480 هزار رآس دام و مایه کوبی 762 هزار و 940 رآس دام بر علیه بیماریهای آبله، شاربن، تب برفکی و P.P.R را از جمله خدمات ارائه شده برشمرد.

 وی افزود: از اهداف اساسی دامپزشکی تآمین بهداشت دام و پیشگیری و مبارزه و درمان بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و دام می باشد و دامپزشکی با برنامه ریزی در طول سال تلاش دارد که به این اهداف برای حفظ سرمایه دامی دامداران استان برسد.

 

-----------------------------------

 

رئیس دامپزشکی سربیشه: در سال جاری هیچ موردی از بیماری آبله گزارش نشده است
 
رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه اعلام کرد: در سال جاری هیچ موردی از شیوع بیماری آبله در دام های شهرستان گزارش نشده است.
سیدحمید محمدی گفت: اواخر سال گذشته چندین کانون از این بیماری در واحدهای دامی شهرستان دیده شد که با اقدامات مناسب مانند ضدعفونی اماکن دامی آلوده و درمان دام های بیمار، از انتشار این بیماری به سایر مناطق شهرستان جلوگیری شد. وی حمل و نقل غیرمجاز دام را در افزایش کانون های این بیماری طی سال گذشته موثر دانست.
رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه از پوشش 112 درصدی عملیات واکسیناسیون علیه این بیماری در سال گذشته خبر داد و افزود:امسال نیز برنامه واکسیناسیون دام ها علیه بیماری آبله همچون سنوات گذشته اجرا خواهد شد که در این راستا بیش از 102 هزار راس گوسفند و بز علیه این بیماری مایه کوبی شده است.

 

 

نظر شما
ادامه