کد خبر: ۲۸۱۵۹
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه «دکتر مسعود سواری» مدیر کل حوزه ریاست، «دکتر خالد خداویردی» معاون توسعه مدیریت و منابع و «داوری» نماینده حوزه حراست در جریان سفر خود به استان خوزستان از مرز شلمچه و روند صادرات فرآورده خام دامی بازدید کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: احداث باراندازهای استاندارد و بهداشتی مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور و حمایت و توجه بیشتر مسئولان در این زمینه، می‌تواند عامل اصلی رشد روزافزون صادرات پایدار و شکوفایی اقتصاد منطقه باشد.

خلج  افزود:‌ اگر بخواهیم بخش صادرات غیر نفتی رونق گیرد، باید به  گونه ای عمل کنیم که بازارهای جهانی به کالای ما اعتماد کنند و سلامت مصرف کنندگان  را تامین کنیم و در همین راستا کارشناسان نظارتی دامپزشکی این منطقه با بازرسی‌های مداوم بهداشتی و برخورد منطقی برای اعمال موازین بهداشتی محموله‌های صادراتی بارانداز شلمچه را به شدت کنترل ‌کنند.

شایان ذکر است بارانداز شلمچه به عنوان کوتاه‌ترین و امن‌ترین مکان صادرات و ترانزیت کالاهای ایرانی و سایر کشورهای منطقه و جهان به کشور عراق محسوب می‌شود.

سپس در ادامه بازدید از شهرستان خرمشهر، دکتر خلج و هیئت همراه به کارخانه بسته بندی ماهی و میگو واقع در این شهرستان رفته و از نزدیک شاهد نحوه فعالیت کارخانه بوده و توصیه های لازم را در خصوص رفع نواقص تاسیساتی و بهداشتی ارائه نمود.

در حاشیه این بازدید رئیس سازمان دامپزشکی کشور و هیئت همراه با حضور در یادمان شهدای شلمچه یاد و خاطره سرافرازان هشت سال دفاع مقدس را گرامی‌داشتند.

 
نظر شما
ادامه