کد خبر: ۲۸۴۹۳

طرح تجمیع خدمات دامپزشکی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در مناطق ییلاقی و روستاهای صعب‌العبور تالش اجرا شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، طرح تجمیع خدمات بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان در روستاها و مناطق کوهستانی تالش به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در زیر بارش برف اجرایی شده است.

شبکه دامپزشکی تالش با اجرای طرح مذکور در دو روستای ییلاقی و صعب‌العبور و دو روستای مناطق جلگه‌ای این شهرستان تمام خدمات خود را به صورت رایگان و متمرکز ارائه کرده است.

مدیر کل دامپزشکی استان گیلان در جریان بازدید از طرح مذکور دهه مبارک فجر را فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های این نظام مقدس دانست.

«دکتر سهراب عاقبتی» اظهار کرد: تمام خدمات خود را در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته متمرکز کرده‌ایم و این از اهداف انقلاب شکوهمند است.

وی با بیان اینکه دامداران و روستائیان به‌ویژه عشایر ساکن در مناطق ییلاقی و صعب‌العبور از خدمات دامپزشکی استقبال بی‌نظیری کرده‌اند، تصریح کرد: مشاهده چهره متبسم توأم با رضایت دامداران بهترین پاداش برای پرسنل خدوم دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان یادآور شد: هزینه خدمات انجام شده از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تأمین شده و امیدواریم در آینده با اعتبارات بیشتری که این کمیته و استان برای دامپزشکی در نظر می‌گیرد حجم عملیات از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی حاصل تمام این نوع عملیات‌های دامپزشکی را علاوه بر ارتقای سطح بهداشت عمومی و سلامت، گامی موثر در راستای اقتصاد مقاومتی و شکوفایی اهداف عالی نظام و انقلاب دانست.

به گزارش فارس، عملیات بهداشتی و پیشگیری در حال اجرا مشتمل بر واکسیناسیون گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی و لمپی‌اسکین، سمپاشی بدن دام و جایگاه نگهداری دام علیه انگل‌های خارجی و حشرات، از جمله خدمات طرح مذکور است.

واکسیناسیون هاری در سگ، واکسیناسیون نیوکاسل در جمعیت طیور بومی روستایی، انواع تست‌های آزمایشگاهی و خونگیری و ویزیت رایگان دام توسط دامپزشکان شبکه دامپزشکی از دیگر خدمات بوده که به صورت کاملاً رایگان و تجمیعی در روستاهای مذکور زیر بارش برف در دست اجرا است.

 

نظر شما
ادامه