کد خبر: ۲۸۵۸۳
«دکتر مهدی خلج» گفت: از تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان دارو و سموم حمایت می‌کنیم و با کسانی که می‌خواهند در این مسیر اختلال ایجاد کنند برخورد قاطع خواهیم داشت ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه از تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو و سموم حمایت می‌کنیم، گفت: با متقلبان و متخلفان در زمینه تولید دارو برخورد قاطع خواهیم داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مهدی خلج» در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دامپزشکی کشور و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که ظهر امروز در سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد، گفت: اساساً کیفیت و اثربخشی داروها یک موضوع جدی بین‌المللی است که مورد تأکید و توجه سازمان‌های ملی و بین‌المللی قرار دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: بحث اساسی که در انعقاد این تفاهم‌نامه با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داشتیم، این است که تولید دارو، واکسن و سموم به لحاظ کیفی باید توسعه‌ی خوبی داشته باشند و سازمان دامپزشکی در جهت تولید داروها با همه ابزارهای خود و کمک سرمایه‌گذاران و همه دستگاه‌های حاکمیتی برنامه‌های خود را پیاده می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی برنامه‌ متنوعی را برای ارتقای کیفیت دارو و سموم پیش‌بینی کرده است، به طوری که ساختار و تجهیزات تولید دارو باید منطبق با شرایط بهینه تولید باشد و تلاش این است که نظارت‌‌های خود را افزایش بدهیم تا مطمئن شویم دارو و سموم از کیفیت لازم برخوردار است.

دکتر خلج در زمینه اقلام خارج از کشور و تقلباتی که در این زمینه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تلاش این است که با اتخاذ مکانیسم‌هایی جلوی تقلبات متعددی که با آن مواجه هستیم را بگیریم و با متقلبان برخورد قاطع داشته باشیم تا نتوانند با سربرگ‌های مشابه مراکز دیگر، اقلام دارویی را وارد کشور کنند و اگر جلوی این تقلبات را نگیریم، آن دسته از شرکت‌ها که به دنبال ارائه محصول کیفی هستند در مقابل دسته‌ای که تقلب می‌کنند، به هر طریقی دارو در داخل کشور تولید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر وظایف قانونی با انعقاد این تفاهم‌نامه از تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان حمایت می‌کنیم و با کسانی که می‌خواهند در این مسیر اختلال ایجاد کنند برخورد قاطع خواهیم داشت.

دکتر خلج در پایان عنوان کرد: هم‌ اکنون در کشور بیش از 160 شرکت تولید کننده‌ی داخلی و حدود 350 شرکت وارد کننده دارو وجود دارد و این مجموعه‌ی گسترده‌ای است و سرمایه‌ای که در آن جابه‌جا می‌شود سنگین است. مردم استقبال کرده‌اند و توسعه‌ی خوبی داشته‌ایم و با ذوق سرمایه‌گذاران، کارخانجات در شرایط خوبی قرار دارند. نظارت‌ها را باید جدی کنیم و حمایت‌ها از آن کسانی است که در این مسیر شتابان حرکت می‌کنند.

در ادامه این نشست «محمود نوابی» معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان دامپزشکی کشور گفت: بحث تفاهم‌نامه یا به عبارتی حمایت‌نامه که با سازمان دامپزشکی کشور امضا شد، هیچ مغایرتی با وظایف دو سازمان ایجاد نمی‌کند و هر دو سازمان مسئولیت خود را دارند که براساس آن وظایف خود را انجام می‌دهند، ولی آنچه که بر آن تأکید داریم این است که از تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان واقعی حمایت کنیم و محیط را برای کسانی که می‌خواهند به هر نحوی سوءاستفاده کنند، ناامن کنیم.

نوابی با اشاره به هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ایجاد هم‌افزایی است و نه انجام کارهای تکراری و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان از ابزارهای قانونی برای برخورد با تخلفات استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: امیدواریم که با انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری و فعالیت‌مان در یک چارچوب مشخص افزایش پیدا کند و یک کارگروه تخصصی برای پیشبرد اهداف در راستای این تفاهم‌نامه پیش‌بینی کرده‌ایم.

 
نظر شما
ادامه