کد خبر: ۲۸۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  مرغهای ترکیه ای سفره رمضان امسال را رنگین می کند.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: جهت رفع کمبودهای بازار و جلوگیری از افزایش قیمت فرآورده های پروتئینی مانند مرغ و گوشت قرمز، سازمان دامپزشکی کشور مجوز واردات از برخی کشورها را صادر کرد.

 

نفر سمت چپ : دکتر صمد یگانه

 

دکتر صمد یگانه با اعلام اینکه کشور ترکیه نیز جزو لیست کشورهای واردکننده مرغ به کشورمان است، افزود: مجوز صادر شده و قرار است گوشت مرغ به صورت بسته بندی شده از ترکیه به کشورمان وارد شود.

وی واردات از کشورهای دیگر را به دلیل قیمت مناسب حرکتی بسیار خوب دانست و خاطرنشان کرد: جهت تنظیم بازار، این گونه واردات از جمله واردات از کشور ترکیه کمک می کند تا بازار به تعادل خوبی برسد. همچنین به دلیل نزدیکی کشور ترکیه، در هزینه های حمل و نقل نیز تاثیرگذار خواهد بود.

یگانه تصریح کرد: امسال از کشور برزیل و ترکیه گوشت مرغ به کشور وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: برزیل، استرالیا، قزاقستان، قرقیزستان و هند از کشورهایی هستند که مجوز واردات گوشت قرمز برای آنها صادر شده است.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: گوشت قرمز وارد شده از کشور هند به مصرف کارخانه های کشور خواهد رسید و به بازارهای عمومی مردم وارد نمی شود.

یگانه استرالیا را از دیگر کشورهایی برشمرد که قرارداد واردات گوشت آن صادر شده است و یادآور شد: قرقیزستان و مغولستان نیز از کشورهای واردکننده گوشت محسوب می شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این همه واردات لطمه ای به مرغداران داخلی نمی زند، اظهار داشت: برای زمانهای خاص از جمله رمضان نیاز داریم که بازار متعادل شود.

یگانه گفت: به دلیل نیاز جامعه به گوشت قرمز و مرغ، واردات هیچ لطمه ای به تولیدکنندگان نمی زند!

 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر ابراهیمی
|
-
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۳
0
0
با سلام
اقای دکتر یگانه چه می دانند که واردات مرغ به گفته ایشان , با قیمت مناسب , چه بر سر مرغداران در می اورد ؟
بهتر نیست هر کس جوابگوی کارهای خودش باشد ؟
مرغداران به اندازه کافی از واردات مرغ ضربه می خورند .
بگذریم از شیوع بیماریهای ویروسی تنفسی طیور و عدم ایمنی زایی واکسن های وارداتی !
محفوظ
|
-
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۵
0
0
مدیریت اعزام کارشناسان دامپزشکی به خارج از کشور جهت نظارت بهداشتی طبق چه ضابطه ای صورت می گیرد؟ آقایانی که در قسمت قرنطینه سازمان مسئول اعزام هستند بر اساس چه قانونی هر که را که دلشان می خواهد و به هر کشوری که می خواهند اعزام می کنند؟
بهتر است بدانید که این پست ها مادام العمر نیست و روزی بایستی جوابگو باشید
نظر شما
ادامه