کد خبر: ۲۸۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» افزود: در صنعت طیور، به‌ ویژه در بخش تأمین نهاده‌ها و خوراک طیور هنوز به‌ شدت وابسته دیگر کشورها هستیم ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات فراورده‌های دامی کشور گفت: باید استانداردهای جهانی تولید مرغ برای افزایش صادرات در کشور رعایت شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مهدی خلج» در "نخستین همایش تخصصی صنعت مرغ استان سمنان؛ فرصت‌ها و چالش‌ها" که در مجتمع رفاهی و فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد انجام شد، اظهار داشت: تولیدی که امروز برای صادرات به دنبال آن هستیم، تولیدی با مفاهیم و معیارهای تصویب‌شده جهانی است.

وی افزود: محصول سالم برای صادرات و مصرف، یک تعریف وسیعی دارد که برای افزایش صادرات باید رعایت شده و به آن توجهی جدی شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه 34 بیماری مربوط به طیور وجود دارد، تصریح کرد: 6 بیماری از این تعداد جنبه‌های عمومی و اقتصادی داشته و 28 مورد دیگر آن نیز تنها جنبه اقتصادی دارد.

خلج با اشاره به تکلیف سازمان جهانی دامپزشکی به تک‌تک کشورهای عضو تصریح کرد: بر اساس این وظایف سازمان‌های دامپزشکی هر کشور موظف و مجبور است تا 14 بیماری خاص طیور که مورد نظر است را به سازمان دامپزشکی جهانی گزارش کند و در صورت مشاهده این نوع بیماری‌ها، صادرات گوشت مرغ از این کشورها نیز محدود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات و تجارت امروز کشور در زمینهٔ گوشت مرغ تجارتی مطلوب نیست، عنوان کرد: اینکه افغانستان مقصد عمده گوشت مرغ صادراتی ما باشد، مطلوب نیست.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تنها تولیدات با قابلیت پایداری می‌توانند دوام داشته باشند، بیان کرد: در ضمن تولیدی می‌تواند پایداری داشته باشد که قدرت بقا دارد.

خلج با اشاره به اینکه سلامت محصولات دامی، کیفیت تولید و قیمت آن برای رسیدن به بقا ضروری است، تأکید کرد: تأمین سلامت محصولات دامی، بر عهده سازمان دامپزشکی کشور است.

وی با بیان اینکه در صنعت طیور، به‌ ویژه در بخش تأمین نهاده‌ها و خوراک طیور هنوز به‌ شدت وابسته دیگر کشورها هستیم، تصریح کرد: اما امروز توانایی حذف وابستگی خارجی را در تولید گوشت و محصولات طیور داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی قرار داریم، گفت: آب و محیط ‌زیست، دو موضوع مورد تأکید در این برنامه است که باید در تولید همه محصولات به‌ویژه صنعت طیور به آن توجه شود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
0
با توجه به این که هر یک عدد مرغ در طول یک دوره 5کیلو گرم ذرت مصرف می کند ویک مرغداری 10000قطعه ای 50تن ذرت در یک دوره پرورش مصرف می کندحال در کل کشور حساب کن که چه عددنجومی خواهد شد وشرایط آب هوایی کشور برای کشت ذرت مناسب نیست چون دوبرابر گندم مصرف اب دارد پس بهتر است که در کشور بیشتر به صنعت دامپرورری توجه کرد که در کشت گندم ، علوفه آن به مصرف دام وگندمش برای خود کفایی مناسب است پرداخت نه صنعت طیور وباعث اشتغال زایی برای کل جامعه روستایی ونه تعداد محدودی مرغدار خواهد شد
نظر شما
ادامه