کد خبر: ۲۹۱۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
امروز 18 فروردین مصادف با «روز جهانی بهداشت» می‌باشد
در بخشی از این بیانیه آمده است: مفهوم «جهان يکپارچه، سلامت يکپارچه» و نقش کليدي فعاليت‌هاي دامپزشکي در اين حوزه بر کسي پوشيده نيست ...
 
 

حکیم مهر - سازمان نظام دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران در بيانيه‌اي به مناسبت فرا رسيدن هفتم آوريل «روز جهاني بهداشت» تأکيد کرد: برقراري تعاملات نزديک بين پزشکان، دامپزشکان و ديگر دست اندرکاران عرصه سلامت و بهداشت عمومي در کشور راه را براي کنترل و درمان انواع بيماري‌ها هموارتر مي‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان نظام دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران، متن اين بيانيه بدين شرح است:

 

فرا رسيدن هفتم آوريل، روز جهاني بهداشت و آغاز هفته سلامت، فرصت بسيار مغتنمي را فراهم آورده است تا يك موضوع بهداشتي بسيار مهم در کانون توجهات قرار گيرد و آن اينکه در دنياي امروز رسيدن به شاخص‌هاي پيشرفت و توسعه‌يافتگي پايدار در يک جامعه به ويژه در حوزه سلامت و بهداشت عمومي پايدار امکانپذير نخواهد بود مگر آنکه انسان سالم محور اصلي توسعه باشد.

بدون ترديد شعار امسال روز جهاني بهداشت تحت عنوان «مبارزه با ديابت» نيز نقش تعهد فردي در امر خود مراقبتي در حوزه سلامت را به ويژه در مبحث غذا و تغذيه سالم و جايگاه سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط با حوزه سلامت را بسيار برجسته‌تر کرده است.

در اين ميان نقش و مسئوليت بيش از 33 هزار عضو فرهيخته سازمان نظام دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران در فرآيند اعتلا و ارتقاي سلامت و بهداشت عمومي جامعه و تأمين و صيانت از امنيت غذايي کاملاً واضح صدالبته سنگين است.

مفهوم «جهان يکپارچه، سلامت يکپارچه» و نقش کليدي فعاليت‌هاي دامپزشکي در اين حوزه بر کسي پوشيده نيست و در همين راستا برقراري تعاملات نزديک بين پزشکان، دامپزشکان و ديگر دست اندرکاران عرصه سلامت و بهداشت عمومي راه را براي کنترل و درمان انواع بيماري‌ها هموارتر مي‌کند.

سازمان نظام دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران ضمن عرض تبريک به مناسبت فرا رسيدن هفتم آوريل روز جهاني بهداشت و آغاز هفته سلامت به تمامي دست اندرکاران و فعالين حوزه سلامت و بهداشت عمومي جامعه اعلام مي‌دارد بر حسب وظايف قانوني، تمامي همت و تلاش خود را در راه گسترش و پيشبرد فعاليت‌هاي امور دامپزشكي و ارتقاي بهداشت عمومي با همکاري مراجع ذي‌صلاح به کار خواهد بست تا آينده‌ي دامپزشکي کشور، آينده‌اي پرافتخار باشد.

به اميد روزي که صلح و آرامش سرلوحه تمامي فعاليت‌ها در جهان قرار گيرد و دغدغه سلامت جسمي و رواني همه ابناء بشر، مهم‌ترين دغدغه سياست‌گذاران جهاني باشد.

 

سازمان نظام دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران

 

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
برادران سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
One Health Day روز سوم نوامبر برگزار خواهد شد.
https://www.onehealthcommission.org/en/eventscalendar/one_health_day/
دکتر محمد لطفی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. از اهتمام سازمان نظام دامپزشکی به موضوع سلامت واحد تشکر می کنم.
نظر شما
ادامه