کد خبر: ۲۹۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح پیشگیری از تب کنگو در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مهدی حسینی» اظهار داشت: کنترل بیماری تب کریمه کنگو از طریق مبارزه با ناقلین در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور پیشگیری از ابتلای افراد در معرض خطر به بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین کاهش میزان چرخش عوامل بیماریزا در محیط در سال 1394، تعداد 374491 راس دام سمپاشی شده که نسبت به مدت مشابه در سال 93 به تعداد 254740 راس رشد 47 در صدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: کنه‌ها جزو انگلهای خارجی دامها محسوب می‌شوند که ضمن اینکه با عمل خونخواری باعث ایجاد ضعف و کاهش رشد در دامهای جوان و کاهش تولید در دامهای داشتی و پرواری می‌گردند، می‌توانند عوامل بیماریهایی نظیر تب کریمه کنگو را در بین دامها و یا به طور تصادفی از دام به انسان منتقل کنند.

حسینی تصریح کرد: از این رو در راستای اجرای اقدامات عملی و برنامه‌های پیش‌گیرانه از بین بردن انگل های خارجی برای حفظ بهداشت و سلامتی جمعیت دامی و پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری های مشترک بین انسان و دام، سمپاشی دام و جایگاه نگهداری آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: مهم ‌ترین اصل در کنترل بیماری کریمه کنگوی دامی ایجاد قرنطینه‌‌های مرزی دامی است تا به ‌طور جدی از تردد دام آلوده جلوگیری شود بنابراین به عموم مردم باید توصیه نمود به شدت از خرید و مصرف گوشت دامی که به طریق غیرقانونی کشتار می‌شود، خودداری کنند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
بسیار عالی
نظر شما
ادامه