کد خبر: ۲۹۸۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی خبر منتشر شده مبنی بر ذبح دام آبستن در کشتارگاه  صنعتی مشهد را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، روز گذشته  خبری به همراه یک عکس در خصوص ذبح یک گاو آبستن همراه با چند جنین گوساله در یک  کشتارگاه صنعتی در مشهد منتشر شد.

 «دکتر مجید روحانی‌نژاد» ضمن تکذیب این موضوع، عنوان کرد: کشتن دام آبستن برای دامدار یک فرصت نیست، چراکه می‌تواند پس از به دنیا آمدن  گوساله‌ها آنها را به قیمت خوبی به فروش برساند بنابراین امکان وقوع عمدی این اتفاق  وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه در دامداری‌های صنعتی همه دام‌ها دارای شناسنامه زایمان  هستند و از این رو آبستنی آنها به راحتی قابل تشخیص است و کشتار در زمان آبستنی  هرگز رخ نمی‌دهد، بیان کرد: ممکن است در دامداری‌های سنتی به دلیل آزاد بودن دام و  عدم امکان تشخیص آبستنی گاو این کار سهواً صورت گرفته باشد، این اتفاق در  دامداری‌های سنتی نه غیرممکن است نه نادر.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که معمولاً  دام‌های مولد کشتار نمی‌شوند مگر در صورت صدمه دیدن دام، اما به طور کلی می‌توان  گفت عکس منتشر شده در فضای مجازی به هیچ عنوان صحت ندارد، چراکه کشتار سهوی دام  آبستن در صورتی است که ظاهر گاو آبستنی او را مشخص نکند، اما در عکس منتشر شده  تعداد زیادی جنین در ماه‌های بالا وجود دارد .
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
عکس فتوشاپ نیست.
درد آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
با سلام
مدير كل محترم استان
با عنايت به قيمت شير خام نگهداري گاوشيري مقرون به صرفه نيست اصلا"، و بنده فكر نميكنم كه اين كار بعيد باشد كمي بيشتر پيگيري كنيد.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
............................. قابل تامل است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
جناب مدیر کل بنده نزدیک به 25 سال است که کلنسین دام بزرگ هستم . قبلا وقتی به دامدار میگفتیم گاوت آبستنه خیلی خوشحال میشد ولی از دو سال پیش که قیمت گوشت زیاد و قیمت شیر ناچیز شده دامدار واقعا از شنیدن خبر آبستنی دام خوشحال نمیشه و اگر بخاطر گناهش نباشه دوست داره گاو آبستنش را هرچه زودتر کشتار کنه . مایحتاج دام گران و درامد دامداری قابل تحمل برای دامدار نیست .پیشنهاد میکنم حداقل یک بار هم که شده از پشت میز میارک بلند شده ودرد دل چند دامدار بقول خودتان صنعتی !!! و سنتی را بشنوید .
نظر شما
ادامه