کد خبر: ۳۰۰۶۵
 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با تاکید بر تهیه گوشت ماهی از مراکز مجاز، گفت: گوشت ماهی‌ غیربهداشتی برای سلامت انسان بویژه کودکان مضر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر عباس نیک پور» با اشاره به اینکه گوشت ماهی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، اظهار کرد: گوشت ماهی دارای اسید‌های آمینه زیاد با قابلیت جذب بالا، اسید‌های چرب امگا ۳، ویتامین‌هایA  ،B  ،E  و D  و میزان ید بالایی است، ولی در صورتی که خارج از چرخه نظارت های بهداشتی دامپزشکی وارد سفره غذایی مردم شود، می تواند سبب بیماری انسان شده و سلامت مردم را به مخاطره بیندازد.

وی ادامه داد: کاهش میزان استرس، کلسترول بد خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی با مصرف منظم ماهی به اثبات رسیده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان با بیان اینکه این گوشت برای بانوان باردار و شیرده بسیار مفید است، بیان کرد: گوشت ماهی به دلیل دارا بودن امگا ۳ از طریق گردش خون به جنین رسیده و موجب رشد مغزی جنین شده و در چهار ماه اول تولد نوزاد از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل و باعث افزایش ضریب هوشی او می‌شود.

دکتر نیک پور با بیان اینکه ماهی‌های آب های سرد امگا ۳ بیشتری دارند، خاطر نشان کرد: ماهی‌ سالمون، ساردین و قزل‌آلا دارای امگا 3 بیشتری نسبت به سایر ماهی‌ها هستند.
 
 
نظر شما
ادامه