کد خبر: ۳۰۴۸
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهریادداشت مدیرمسئول / 26 – حلالیت‎طلبی از 3500 نفر بیکار مانده قبل از سفر به کربلا !

 

(ضمن پوزش از بینندگان محترم حکیم مهر ، در پی مسدودیت این صفحه ، بصورت داوطلبانه بخشی از این یادداشت برای رفع هرگونه شائبه حذف می‌گردد. هر چند این صفحه رفع مسدودیت نگردد!)

در زیر هم بخشی از مصاحبه حکیم مهر با دکتر نوروزی آمده است که متعاقب ارسال پیامک ............... و طلب حلالیت بازخوانی شده است :

 

 اما نکته مهم‎تر این است که به یاد فرازهایی از گفتگوی خود در نشریه حکیم مهر با جناب آقای دکتر نوروزی رئیس قبلی سازمان دامپزشکی افتادم. این بخش از آن گفتگو را ملاحظه بفرمایید :

 -----------------------------------------------------

حکیم مهر : به ساختار سازمان دامپزشکی کشور اشاره کردید. گزارشی را به همراه دکتر فضایی به WHO ارائه داده بودید. در آنجا در مورد پرسنل سازمان ، تعداد دکتر دامپزشک 1370 ، سایر رده های دامپزشکی 3334 نفر و آنچه برای من مهم است اینکه تعداد کارمندان اداری را 2742 نفر اعلام کرده اید. یعنی تقریباً به ازای هر دکتر دامپزشک دو کارمند ساده اداری دارید که تحصیلات آنها هم احتمالاً زیر لیسانس است. به فکر تقویت بدنه کارشناسی و تخصصی سازمان دامپزشکی نیستید؟!

در سالیان اخیر نیروهای تخصصی رشد چشمگیری داشته است. ما وضعمان از این که هست بدتر بوده است. ولی اینطور نیست که همه کارها را نیروهای متخصص انجام بدهند. کاردانها ، کارشناسان علوم آزمایشگاهی و تکنسین ها هم زحمت می کشند. باید به آنها هم توجه داشته باشیم و سازمان دامپزشکی صرفاً مختص دکتر دامپزشک نیست.

حکیم مهر : نظر شما را قبول دارم. اتفاقاً تعداد سایر رده ها هم تقریباً سه برابر دکتر دامپزشک است. اما من منظورم آن تعداد 2742 نفر کارمند ساده اداری بود!

الآن نصف پست هایمان خالی است و داریم تقلیل می دهیم و این یک حسن است. ضمن اینکه در استخدام جدیدی که در نظر گرفته ایم همه نیروهای متخصص دیده شده است.

حکیم مهر : چند نفر قرار است استخدام شوند؟

350 نفر

حکیم مهر : قبلاً وعده میدادید 3500 نفر استخدام میشوند. مثل اینکه نقطه یا صفر آن اشتباهی افتاده است!!!

هم آن قضیه سرجایش هست و در حال پیگیری است...

حکیم مهر : چرا تاکنون به جایی نرسیده ؟ شما که می فرمودید قطعی است!

ببینید چون اطلاعات شما در یک حد کمی است ... آن مسئله در کمیسیون دولت است. چون به پایان برنامه چهارم و مشکل تعداد نیرو برخورد کرد. الآن هم این 350 نفر یک فرصتی است که فکر میکنم آقای رییس جمهور و حوزه معاونت منابع انسانی عنایت ویژه ای داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد. همیشه چیزهای مثبت را هم ببینیم. این تعداد نیروی متخصص به سازمانی اضافه می شود که نصف پستهایش خالی است.

حکیم مهر : برخی معتقدند سازمان نظام دامپزشکی از روی خیرخواهی و برای جلوگیری از  بزرگ شدن دولت مانع استخدام 3500 نفر شد. آیا اینطور بوده است؟!

بله !

حکیم مهر : شما با این موضوع موافقید؟ عملاً اینطور گفته می شود که سازمان نظام دامپزشکی جلوی استخدام این تعداد را گرفت؟!

خوب این بحث مطرح شد! متأسفانه این بحث به این شکل پیگیری شد و شاید ما زودتر می توانستیم با پیگیری به نتیجه برسیم.

حکیم مهر : شما تلاشی کردید برای اینکه این استخدام برقرار بشود؟

بله !

حکیم مهر : به کجا رسید و نتیجه تلاشتان چه شد؟

فعلاً داریم پیگیری می کنیم.

------------------------------------------------------------------

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایدین
|
-
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۹
0
0
من که به شخصه حلال نمیکنم.
چون با زندگی ماها بازی شده.
همکار
|
-
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۹
0
0
چند روز قبل روی تلفن همراه پیامی از شماره رئیس محترم سازمان نظام دامپزشکی جناب آقای دکتر آقامیری دریافت کردم یعنی دکتر آقامیری به شما پیامک دادند و از شما حلالیت خواستند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
20/5/89
|
-
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۳
0
0
جناب آقای دکتر لطفی زاده

با سلام و احترام؛

طلب حلالیت و خداحافظی مسلمین و دوستان به عنوان سفر از یکدیگر سنتی نیکو، امری پسندیده، توصیه شده، زیبا و دلنشین است.
به هر حال این سنت نیکو و پسندیده را ارج نهیم، زیارت قبولی بگوئیم و قلب هایمان را در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان خانه تکانی کنیم بهار قرآن در راه است.. .
در پایان شعری تقدیم نموده به امید آنکه در این ماه مبارک رمضان دعاگوی یکدیگر باشیم.
در ضمن از جناب عالی دعوت می نمایم در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان پس از اذان ظهر به منظور زیارت آستان مقدس کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیهما) و همچنین مسجد مقدس جمکران در قم میزبانتان باشم.
کاش در این رمضان لایق دیدار شویم
سحری با نظر لطف تو بیدار شویم

انشاءالله
با احترام مجدد
کربلایی علیرضا کیهان پور
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۳
0
0
خدا به ایشان رحم کند- دامپزشک
به نظرم حکیم مهر شدیدا رسانه ای زرد شده!

البته شاید چون دامپزشک نیستم این عقیده را دارم.- یه دوست
با سلام. ایشالاه از جانب بنده هم نایب الزیاره باشند.فقط یه حرفی: اینکه اگه روزی به اونایی که از استخدام 3500دامپزشک ممانعت کردند بگند که به خاطر کوچک سازی دولت میخاییم شما یا یکی از نزدیکانتون رو بیکار کنیم چه حسی بهشون دست میده. به قول دکتر آراسب دباغ مقدم میز وپست ریاست به حال هیشکی وفا نکرده و نخاهد کرد؛حالا ببینیم مسئولین بعدی چیکار میکنند.- گلچین
با سلام و احترام / در متن بصورت شفاف توضیح داده شده که پیامک دریافت شده و البته ظاهراً بصورت عمومی برای بقیه اعضای نظام دامپزشکی هم ارسال شده است. آنچه مهم است دو جمله انتهای این مطلب است دوست عزیز!- محمد لطفی زاده - مدیر مسئول حکیم مهر
آقای دکتر لطفی زاده لطفاً به طور شفاف پاسخ دهید که منظورتان از این جمله چند روز قبل روی تلفن همراه پیامی از شماره رئیس محترم سازمان نظام دامپزشکی جناب آقای دکتر آقامیری دریافت کردم این است که دکتر آقامیری به شما پیامک دادند و از شما حلالیت خواستند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!- همکار- همون همکار
مگر {دکتر} آقامیری کیه که شما همکار محترم این طوری تعجب می کنید.
dampezeshk
|
-
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۳۱
0
0
مقصر اصلی برخی از اساتیدی هستند که از یک طرف میخواهند دانشجو داشته باشند چون رزق و روزی انها از منبر رفتن است جالب اینجاست که ادعا دارند تولید علم میکنند و نیازی به استاد از خارج یا بورس نیست نتیجه آنکه ایران بیشترین دانشکده دامپزشکی را دارد ولی کیفیت پایین.
اگر من اشتباه میگویم به انها بگویید پایتان را از ایران بیرون بگذارید بیل هم دستتان نمیدهند مگر آنکه امتحان بدهید و ثابت کنید دامپزشک هستید!!!!

این اساتید هم در دانشکده درس میدهند و هم با این اعتبار دانشگاه در بخش خصوصی فعالیت دارند و از امکانات دانشگاه استفاده میکنند ورقیب شاگردان خود شده اند پس طوری آموزش میدهند ....
من مخالف کار کردن این عزیزان در بخش خصوصی نیستم ولی به شرطی که شرافتمندانه درس بدهند و کارآموز بگیرند

با صنعتی شدن نیاز به دامپزشک کمتر میشود ولی کار تخصصی تر میشود و کار برای تازه فارغ التحصیلان سخت تر میشود با رفتن به سربازی و کار در قسمتهای نامرتبط باز کار را برای انها سخت تر میکنند
خانمها با حقوق کم به سر کار میروند و... بماند!!!!!!!!!!!!!!

نظام و سازمان هر دو سیاسی کار میکنند و مسئولین دانشگاه هم که دنبال افزایش دانشجو برای رزق و روزی هستند رشته های صنایع غذایی و بهداشت هم که در حال گرفتن فرصت های شغلی مسئول فنی هستند پس ...............

داشتن شغل وحق زندگی یک حق انسانی است نه به دین ربط داره نه به حلالیت طلبیدن
مفقودالاسم
|
-
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۳
0
0
از خداوند بزرگ طلب مغفرت برای تمام کسانی رو دارم که به نوعی احساس می کنند ما دامپزشکان بینوا حقی بر گردنشون داریم.خوبه که اعتقاد داشته باشیم قیامتی هم هست......
نظر شما
ادامه