کد خبر: ۳۰۵۸

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اکنون کانون های بیماری تب برفکی در کشور بسیار محدود شده و در برخی روزها هیچ کانون آلودگی در کشور گزارش نمی شود.   
دکتر سید محسن دستور افزود : در ابتدای سال جاری تعداد قابل توجهی کانون آلوده این بیماری در کشور وجود داشت که با اقدامات قرنطینه ای و واکسیناسیون دام ها این کانون ها مهار شده است.

وی افزود: در مرحله اول در اردیبهشت سال 89 بیش از 25 میلیون راس دام سبک و سنگین بر علیه این بیماری واکسینه شد.

دستور ادامه داد: محددیت در تردد دام در سطح کشور و ایجاد پست های قرنطینه ای بهداشتی واحدهای دامداری به منظور کنترل و پیشگیری این بیماری انجام شد.

وی ادامه داد: تب برفکی یک بیماری استراتژیک و مهم است و برای ادامه کنترل آن رعایت دستورالعمل های دامپزشکی ضروری است.

دستور با اشاره به اینکه مرحله دوم واکسیناسیون دام ها در شهریور آغاز می شود،گفت: 70 میلیون راس دام سبک و بیش از 80 میلیون راس دام سنگین در کشور وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت این بیماری در استان یاد آور شد: این بیماری در این استان محدود شده است اما به علت شرایط مرزی اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل باید همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان تشدید می شود.

دستور افزود: بیش از یک هزار اکیپ در سطح کشور کار نظارت بر کشتارگاه ها، رستوران ها، هتل ها و دیگر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در این ماه کلاس های آموزشی در خصوص تولید و عرضه بهداشتی و مناسب مواد غذایی برای نیروهای نظارتی سازمان و دست اندر کاران بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

دستور در خصوص واردات گوشت طیور و دام در این ماه گفت: به منظور تنظیم بازار،سیر واردات گوشت دام و مرغ در این ماه ادامه می یابد و در مراحل مختلف بر واردات آن به وسیله سازمان دامپزشکی نظارت می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در ماه مبارک رمضان 76 هزار تن گوشت قرمز و 12 هزار تن گوشت مرغ از مرزهای کشور وارد خواهد شد.

وی یاد آور شد: به منظور کنترل بازار و عرضه مناسب مواد غذایی، دستورالعمل های بهداشتی نظارتی برای سازمان های دامپزشکی استان های کشور ارسال شده است.
 

نظر شما
ادامه