کد خبر: ۳۰۶۱

حکیم مهر -  شبکه دامپزشکی شهرستان شیروان چرداول با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال و زیر بنای 700 متر مربع با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور به بهره‌برداری رسید.
 دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور که با هیئت همراه به منظور بازدید از قابلیت‌ها و توانمندی‌های  دامپزشکی ایلام به این استان سفر کرده است در مراسم افتتاح ساختمان شبکه دامپزشکی شیروان چرداول که با حضور برخی از مسئولان محلی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از این پروژه امکان ارائه خدمات مطلوبتر به دامداران زحمتکش این شهرستان فراهم گردد.
لازم به ذکر است ساختمان شبکه دامپزشکی شهرستان شیروان چرداول با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال و زیر بنای 700 متر مربع که از محل اعتبارات سفر  اول هیئت دولت به استان ایلام تصویب شده بود، افتتاح و به بهره برداری رسید.


همچنین رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: نظارت بر مراکز تولید، توزیع و فروش گوشت سفید و قرمز در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود.
دکتر سیدمحسن دستور در آیین افتتاح ساختمان شبکه دامپزشکی شیروان چرداول اظهار داشت: برای اجرای این طرح ملی برنامه‌های مختلفی تدوین شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس یک‌هزار واحد نظارت سازمان دامپزشکی کشور بر مراکز تولید و عرضه گوشت سفید و قرمز در کشور نظارت دارند.
این مسئول با اشاره به مهار تب برفکی در کشور گفت: با اقدامات پیشگیرانه و مهار تب برفکی 25 میلیون راس دام سبک و سنگین در کشور واکسینه شدند.
دکتر دستور تصریح کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین آمار 70 میلیون دام سبک و 8 میلیون دام سنگین در کشور وجود دارد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه 300 میلون واحد دامی و 3 میلیارد قطعه طیور در برابر بیماری‌های مختلف واکسینه می‌شوند.
وی در خصوص بهره‌‌برداری از طرح عمرانی در شیروان چرداول ادامه داد: ساختمان دامپزشکی شهرستان شیروان چرداول با زیربنای 700 متر مکعب در این شهرستان احداث شده است.
این مسئول اضافه کرد: در مجموع برای اجرای این پروژه عمرانی در شهرستان شیروان چرداول در مجموع 3 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
دستور تصریح کرد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات دور اول سفر هیئت دولت به استان ایلام اختصاص یافته و صرف این پروژه مهم شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با بهره‌برداری از این پروژه عمرانی تحول عظیمی ‌در حوزه دامپزشکی شهرستان شیروان چرداول از توابع استان ایلام روی می‌دهد.
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز در این آیین گفت: در حال حاضر 5/2 میلون راس دام سبک و سنگین در مناطق مختلف استان ایلام وجود دارد.
وهاب پیرانی اظهار داشت: نگهداری و حفاظت بهداشتی این تعداد دام سبک و سنگین بر عهده این سازمان در استان ایلام است.
وی ادامه داد: برای تحقق این مهم نیز برنامه‌های مختلفی تدوین شده و که در طول سال جاری این برنامه‌ها را اجرایی می‌کند.
این مسئول اضافه کرد: سالانه 130 هزار تن انواع محصولات دامی در مناطق مختلف استان ایلام زیر نظر این سازمان تولید و عرضه می‌شود.
پیرانی تصریح کرد: ارزش اقتصادی این میزان تولید محصولات دامی در استان ایلام 250 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

نظر شما
ادامه