کد خبر: ۳۰۹۶۵
خبرگزاری فارس: تولید 90 درصد مرغ سبز کشور در گیلان
 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید 90 درصد مرغ سبز و بدون آنتی‌بیوتیک کشور در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «ایرج بنیادی»با اشاره به تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در گیلان اظهار کرد: گیلان از تولید کنندگان برتر مرغ سبز در کشور است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد تولید مرغ سبز کشور در گیلان انجام می‌شود، افزود: تولید مرغ سبز با نظارت دامپزشکی و بدون استفاده از دارو و آنتی‌بیوتیک انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی گیلان با اشاره به اینکه در تولید مرغ سبز محصول بدون آنتی‌بیوتیک به دست مصرف کننده می‌رسد، تصریح کرد: تولید مرغ سبز در گیلان ارگانیک است.

وی درباره نحوه نظارت بر تولیدات دام و طیور در استان خاطرنشان کرد: فرآیند تولیدات دامی و پروتئینی تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد کنترل و نظارت می‌شود.

بنیادی با بیان اینکه برای افزایش بهره‌وری در سطح برنامه اصلاح‌نژادی در طیف‌های مختلف آغاز شده است، یادآور شد: تجویز داروها در زمان بیماری دام و طیور و حتی کشتار آنها با نظر دامپزشک انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما عرضه سالم محصولات دامی و پروتئینی به مردم است، متذکر شد: یکی از اصلی‌ترین برنامه جهاد کشاورزی تولید غذای سالم و امنیت غذایی است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان درباره برخی بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی، تصریح کرد: در سه چهار ماه گذشته تعدادی از دام‌ها تلف شده بودند اما اکنون بیماری تب برفکی کنترل شده و برای دام‌های سبک و سنگین واکسن موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
 
نظر شما
ادامه