کد خبر: ۳۱۰۳۳
 
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه معتقد است، اگر جگرکی و کبابی‌های سیار به صورت قانونی دکه بزنند و تحت نظارت دامپزشکی کار کنند، منعی برای فعالیت آنها وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر تورج کرمیان» با اشاره به اخذ حکم جمع‌آوری جگرکی‌های سیار کرمانشاه، گفت: این حکم امشب اجرایی خواهد شد و با همکاری اجرائیات شهرداری نسبت به جمع آوری آنها اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: واقعا دوست نداریم این افراد از درآمد بیفتند، چون بسیاری از آنها از این طریق خرج خانواده‌هایشان را تامین می‌کنند، اما مجبوریم بخاطر حفظ سلامت مردم با آنها برخورد کنیم.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه اگر این افراد حاضر باشند در چارچوب بهداشتی و قانونی کار کنند مشکلی برای ادامه فعالیت آنها وجود ندارد، تاکید کرد: این افراد می‌توانند با هماهنگی با شهرداری دکه بزنند و گوشت را از مبادی بهداشتی که دامپزشکی مشخص می‌کند تهیه کنند.

به گفته این مسئول، این جگرکی‌های سیار با این روش موافقت ندارند، چون از نظر اقتصادی برای آنها به صرفه نیست.

کرمیان تعداد جگرکی‌های سیار را حدود 20 مورد اعلام کرد که در میدان آزادگان، میدان آزادی و مبادی ورودی شهر فعالیت دارند و افزود: البته مواردی هم در سطح شهر بصورت پراکنده فعالیت دارند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه یادآوری کرد: فعلا اولویت برخورد با موارد اطراف میدان‌ها است که هم مشتری بیشتری دارند و خطر بیشتری سلامت مردم را تهدید می‌کند و هم چهره شهر را زشت می‌کنند، چون گردشگران در ورودی شهر با این جگرکی‌های سیار مواجه می‌شوند.

کرمیان افزود: وقتی که این واحدها را جمع‌آوری کنیم گوشت‌های غیربهداشتی آنها با نظر کارشناس دامپزشکی ضبط و امحاء خواهد شد.
 
 
نظر شما
ادامه