کد خبر: ۳۱۱۶۳
 

اسب‌سواری به نام «عبدالکبیر اوادار» از مراکش سوار بر اسب پادشاه شده و همراه با او در المپیک ریو شرکت می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرورزشی، «محمد ششم» پادشاه مراكش اسب شخصي و مورد علاقه‌‌اش را براي شركت در مسابقات المپيك 2016 ريودوژانيرو به برزيل فرستاده است.

طبق گزارش منتشره در وب‌سايت مراكشي lesiteinfo، پادشاه مراكش اسبش را با پرواز «بيزينس» از پاريس به ريودوژانيرو فرستاده است.

پادشاه مراكش اين اسب را كه «Quickly de Kreisker» نام دارد، در سال 2012 خريداري كرده و تخصص اصلي اين اسب، پرش از روي موانع است. اين اسب، اسب سرشناسي است كه حتي در وب‌سايت ويكي پديا هم صفحه شخصي دارد.

اسب‌سواري به نام «عبدالكبير اوادار» از مراكش سوار بر اسب پادشاه شده و همراه با او در المپيك ريو شركت مي‌كند. او يكي از اميدهاي اصلي مراكش در كسب مدال در مسابقات المپيك برزيل است و پرچمدار كاروان اين كشور در مراسم افتتاحيه نيز بود.

در يكي از وب‌سايت‌هاي خبري هم به اين نكته اشاره شده كه اين اسب شيك و زيبا، دل يكي از شاهزاده‌هاي ثروتمند قطري حاضر در ريو را برده و او به سراغ عبدالكبير رفته و به او پيشنهاد داده كه حاضر است تا 16 ميليون دلار براي خريد اين اسب زيبا بپردازد، اما عبدالكبير ضمن يادآوري به او كه اين اسب، اسب پادشاه مراكش است، گفته: «اسب پادشاه قيمتي ندارد».

بر اساس این گزارش، اين اسب رژيم غذايي ويژه‌اي دارد و دائماً توسط دامپزشكش معاينه مي‌شود. عبدالكبير گفته هر كسي كه عضو تيم ملي اسب‌سواري مراكش نباشد، اجازه نزديك شدن به اسب پادشاه را نيز ندارد.
 
 
نظر شما
ادامه