کد خبر: ۳۱۳۲۴
 

مدیرکل برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتشار 18 نشریه در زمینه علوم دامپزشکی و وجود هشت قطب در حوزه دامپزشکی در کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محسن شریفی» مدیرکل برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشریح دستاوردهای پژوهشی وزارت علوم دولت یازدهم، شمار فعلی نشریات علمی داخل کشور در وزارت علوم را یک هزار و 170 عنوان، ذکر کرد و گفت: این نشریات در حوزه های مختلف و به دو صورت علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی منتشر می شود.

وی ادامه داد: از مجموع نشریات علمی داخل کشور، 643 نشریه در حوزه علوم انسانی، 192 نشریه در حوزه فنی و مهندسی، 168 نشریه در بخش کشاورزی، 121 نشریه در زمینه علوم پایه، 30 نشریه در رشته های هنر و معماری و 18 نشریه نیز علوم دامپزشکی به چاپ می رسند.

به گفته وی، در سومین دوره فعالیت قطب های علمی، تعداد 64 قطب علمی در رشته های فنی مهندسی، 28 قطب در علوم انسانی، 28 قطب در علوم کشاورزی، 26 قطب در علوم پایه و هشت قطب در حوزه دامپزشکی وجود داشته که وزارت علوم اکنون مشغول بررسی عملکرد قطب های علمی دوره سوم و همچنین درحال برنامه ریزی برای ایجاد قطب های علمی جدید برای دوره چهارم است.

شریفی با بیان اینکه شمار قطب های علمی از 113 قطب در دوره دوم به 154 قطب در دوره سوم افزایش یافته است از آغاز فعالیت چهارمین دوره این قطب ها در سال جای خبر داد.

 
 
نظر شما
ادامه