کد خبر: ۳۱۴۶۷
 
 

اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری بر مراکز درمانی، داروخانه ها، مراکز مایه کوبی دام و طیور، مراکز فروش واکسن، آزمایشگاه ها و کارخانجات تولید دارو و مکمل های دامپزشکی نظارت کامل دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر سید عباس فاتحی» رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان گفت: در 5 ماهه نخست سال جاری تعداد 287 مورد بازدید از مراکز بخش خصوصی اعم از مراکز درمانی، داروخانه ها، مراکز مایه کوبی دام و طیور، مراکز فروش واکسن، آزمایشگاه ها و کارخانجات تولید دارو و مکمل های دامپزشکی انجام شده است.

دکتر فاتحی در ادامه افزود: طی بازدید های صورت گرفته از داروخانه ها حدود 60 قلم داروی تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

وی گفت: از محصولات کارخانجات تولید مکمل های دامپزشکی نیز 24 مورد نمونه برداری صورت گرفته و جهت انجام آزمایشات فیزیکوشیمیایی به مراکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد.

دکتر فاتحی افزود: در راستای رسیدگی به تخلفات صنفی شاغلین بخش خصوصی دامپزشکی، تعداد 4 مورد شکوائیه با تشکیل پرونده به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی نظام دامپزشکی ارجاع شده است.

وی اظهار داشت: در اجرای سیاست های سازمان دامپزشکی کشور، زمینه صدور پروانه الکترونیک برای مسئولین فنی شرکت های پخش استانی دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، کارخانجات تولید دارو و مکمل های دامپزشکی و همچنین صدور پروانه فروش برای تمامی داروخانه های دامپزشکی فراهم شده است و کلیه مراکز یاد شده موظفند تا تاریخ اول مهرماه سال جاری نسبت به دریافت پروانه الکترونیک اقدام نمایند.

دکتر فاتحی در پایان به دامداران توصیه کرد از خرید و مصرف بی رویه دارو بدون مشورت با دامپزشکی خودداری و از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضاء و نحوه مصرف آن توجه داشته باشند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف از مراکز یاد شده شبکه دامپزشکی شهرستان را مطلع نمایند.
 
 
نظر شما
ادامه