کد خبر: ۳۱۹۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
خبرگزاری فارس: لزوم توجه به نهضت پیشگیری در خراسان جنوبی/ فعالیت 300 دامپزشک متخصص در خراسان جنوبی
 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: به جای شعار پیشگیری بهتر از درمان باید به دنبال نهضت پیشگیری باشیم و خراسان جنوبی به این نهضت نیاز دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» صبح امروز در مراسم گرامیداشت 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی در خراسان جنوبی، اظهار داشت: بخشی از حیطه وظایف مهم دامپزشکی به حوزه اقتصاد و تجارت برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه از یک‌هزار و 800 نوع بیماری که برای انسان شناخته شده بیش‌از 50 درصد آن مربوط به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، تصریح کرد: همچنین 70 درصد از بیماری‌های نوپدید جزو بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هستند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی یادآور شد: حدود 18 نوع بیماری مشترک بین انسان بسیار خطرناک و 100 درصد کشنده هستند که یکی از مهم‌ترین آنها تب کریمو کنگو است.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه با توجه به این آمار می‌توان به اهمیت کار دامپزشکی پی برد، افزود: حدود 300 نوع بیماری از طریق غذا به انسان منتقل می‌شود که این آمار نه تنها کم نشده بلکه در سال‌‌های اخیر رو به افزایش است.

وی از فعالیت 300 دامپزشک متخصص در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این افراد بر بهداشت و سلامت جامعه نظارت داشته و بر این امر تاثیرگذار هستند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی به موضوع پیشگیری بهتر از درمان است اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه با این موضوع به صورت شعاری برخورد شده به طوری که در حال حاضر مشاهده می‌شود که تعداد بیماری‌ها و بیماران هر روز در حال افزایش هستند و هزینه‌های سنگینی بر جامعه تحمیل می‌شود.

رفیعی‌پور تصریح کرد: دلیل اینکه به موضوع پیشگیری بهتر از درمان است توجه نشده عدم اعتقاد به این موضوع و عمل نکردن به آن است.

وی با بیان اینکه تفکر سازمان دامپزشکی بهداشت‌محوری و سلامت‌گرایی است، یادآور شد: اگر این تفکر همه دستگاه‌ها بود دیگر مشکلی در جامعه وجود نداشت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: بیماری‌هایی که رتبه یک تا چهارم ابتلای ایرانیان به آن را دارند نقطه مشترکی به نام غذا دارند.

رفیعی‌پور خاطرنشان کرد: به جای شعار پیشگیری بهتر از درمان باید به دنبال نهضت پیشگیری باشیم و خراسان جنوبی به این نهضت نیاز دارد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Finland
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
0
نه که شما شعار نمیدین
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
خوبه. فرمایش قشنگیه. حرف همه دامپزشکا و دوستاران رشته دامپزشکی همینه. چرا شما که مسول هستید کاری برای این موضوع نمیکنید.چرا فقط حرف .پس کی اقدام عملی.
مثل صحبتهای دیشب شبکه دوکه با آقای دکتر خلج رئیس دامپزشکی داشتن.ایشان فقط نگران موقعیت خودشان بودن نه دامپزشکی.لاقل یک جمله حرف بدرد بخور برای رشته ودرد دامپزشکی در این برنامه نزدن.این برنامه ایکه بسیار بیننده داره و موقعیت خوبی جهت معرفی دامپزشکی بود.
نظر شما
ادامه