کد خبر: ۳۲۰۸

حکیم مهر -  خبرهایی از دامپزشکی میبد و آذربایجان غربی

 

بیش از 3000 کیلوگرم خمیر مرغ آلوده در شهرستان میبد کشف و معدوم گردید


با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و شروع فعالیت 12 اکیپ سیار و 12 اکیپ ثابت جهت نظارت بر تولید و عرضه  فراورده های خام دامی در سطح استان، شبکه های دامپزشکی شهرستان ها در دو شیفت کاری و همچنین در ایام تعطیل ماه مبارک رمضان آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشند.

علیرضا طاقه ‌باف افزود: در این راستا بازرسین بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان میبد طی بازرسی از یکی از مراکز تولید و عرضه مرغ در شهرستان میبد مقدار 3000 کیلوگرم خمیر مرغ آلوده را کشف و پس از نمونه برداری و محزر شدن آلودگی گوشت های مذکور به میکروب سالمونلا ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی نسبت به معدوم سازی گوشت های آلوده اقدام نمودند.

طاقه باف در پایان ضمن تشکر از همکاری مردم با دامپزشکی از همشهریان خواست به منظور حفظ سلامت افراد جامعه در صورت مشاهده هرگونه تخطی از موازین بهداشتی در مراکز عرضه فراورده های خام دامی مراتب را در اسرع وقت به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها اطلاع دهند.

 

--------------------------------------------

 

برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد دردامپزشکی آذربایجان غربی
 
دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد در قالب طرح آموزش کارکنان دولت در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با دعوت از کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید.

 در راستای اجرایی نمودن بخشنامه شماره 9036/1803 مورخ 8/7/1386 هئیت محترم دولت، اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی اقدام به برگزاری دوره آموزشی 2 روزه پیشگیری از اعتیاد و آموزش عوارض مواد مخدر در تاریخهای اول و دوم شهریور ماه 89 با شرکت مدیران و کارکنان و با تدریس کارشناس مسئول فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نمود.

در این دوره محوریت مطالب ارائه شده در خصوص انواع مواد مخدر بود و همچنین مروری بر:

-        طبقه بندی مواد مخدر

-        روشها و علائم مصرف و ترک مواد مخدر

-        مواد آرامبخش

-        توهم زاها

-        محرکها

-        مواد استنشاقی

-        استروئیدها

-        مدیریت استرس و راهبردهای مقابله با آن

-        پیشگیری از اعتیاد در خانواده

از سایر مباحث عنوان شده در این دوره آموزشی بوده است . 

 

 

 

نظر شما
ادامه