کد خبر: ۳۲۳۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

کتاب «طب دامپزشکی و نقش آن در فقه اسلامی» توسط محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در شعبه شمالغرب تدوین و روانه بازار نشر شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، کتاب طب دامپزشکی و نقش آن در فقه اسلامی با همکاری «دکتر عارف هوشیاری» از محققان موسسه رازی شعبه شمالغرب و «دکتر غلامرضا نجفی» عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه تدوین و گردآوری شده است .

دکتر هوشیاری با بیان توضیحاتی درباره این کتاب گفت: کتاب حاضر شامل اطلاعاتی درباره اهمیت آناتومی، بیماری های مشترک انسان و دام و حقوق حیوانات در فقه است .

وی افزود: این کتاب در پنج فصل شامل احکام و قوانین اسلام در خصوص حیوانات، احکام و قوانین ذبح حیوانات در اسلام، حیوانات حلال گوشت، حرام گوشت و قوانین آنها، احکام اسلامی و اصول پیشگیری از بیماری های مشترک و آناتومی عمومی حیوانات تدوین شده است .

دکتر هوشیاری با اشاره به دو سال زمان برای گردآوری و تدوین مطالب این اثر گفت: در جمع آوری مطالب این کتاب به رساله توضیح المسائل هشت مرجع تقلید و منابع فقه اسلامی استناد شده است .

وی با قدردانی ویژه از ویراستاران علمی کتاب یادآور شد: این کتاب را «دکتر علی آمقی رودسری» عضو هیئت علمی و رئیس شعبه شمالغرب موسسه رازی و «حجت الاسلام سید کریم صادقی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در موسسه، از نظر علمی و فقهی ویراستاری کردند .

کارشناس ارشد موسسه رازی با بیان اینکه مطالب کتاب به صورت ساده ، قابل فهم و قابل استفاده برای افراد حوزوی، فعالان حوزه دامپزشکی و مشاغل مرتبط با این بخش است، اظهار کرد: این کتاب صرفاً شروعی برای تدوین کتاب هایی با این مضمون است و می توان مطالب گسترده تری به آن افزود .

گفتنی است؛  چاپ اول کتاب طب دامپزشکی و نقش آن در فقه اسلامی، تابستان امسال در هزار نسخه توسط  انتشارات جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی منتشر و در تمام واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور توزیع شد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
1
ربط بین .......... و ...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
1
طب دامپزشکی غلط است.
نظر شما
ادامه