کد خبر: ۳۲۴۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری، دقایقی قبل (چهارشنبه ۱۳۹۵/۸/۱۹) در دامگاه فریدونکنار فرود آمد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، این نهمین سال متوالی است که این درنای سیبری که جنسیت آن نر می باشد، مهاجرت زمستانه خود را به تنهایی انجام می دهد و وارد ایران می شود.

در زمستان سال ۱۳۸۶ سه درنای سیبری وارد تالاب های منطقه فریدونکنار شدند که متاسفانه یکی از درناها بر اثر شلیک گلوله از بین رفت.

یک سال بعد در زمستان سال ۱۳۸۷ دو درنای سیبری باقیمانده که یکی از آنها امید و دیگری یک درنای ماده بود مجدداً به فریدونکنار مهاجرت نمودند که در آن سال نیز درنای سیبری ماده به دلیل نامعلومی از بین رفته و ناپدید شد.

جمعیت شرقی و غربی درنای سیبری سالهاست که از یکدیگر جدا شده و مسیرهای مهاجرت کاملا متفاوتی را انتخاب نموده اند. جمعیت شرقی درنای سیبری در فصل زمستان به شرق آسیا مهاجرت می کنند و جمعیت غربی درنای سیبری در گذشته وارد ایران می شده اند.

این درنای نر (امید) در واقع آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری به شمار می رود که پس از مرگ درنای ماده از زمستان سال ۱۳۸۷، ۹ سال پیاپی است که به تنهایی مهاجرت زمستانه خود را انجام داده و وارد تالاب های فریدونکنار می شود.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
واقعا هیچ راهکاری نداره که بشه این جمعیت رو افزایش داد ؟ انتقال درنا های جوان از جمعیت شرقی به این جمعیت نمیتونه چاره ساز باشه؟ چرا هیچ کس کاری نمیکنه؟ سازمان محیط زیست واقعا کاری ازش ساخته نیست؟ نمیشه با روسیه همکاری کرد و تعداد این پرندههارودراین مسیرزیاد کرد؟ در واقع به نحوی این گونه در ایران منقرض میشه.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
واقعا حسرت بزرگیه اگه همین یک درنا هم چه به حالت طبیعی چه غیر طبیعی از بین بره و دیگه هیچ کاری نشه کرد . چه خوبه دست اندر کاران محیط زیست و یا مطلعین از نحوه چرخه زندگی این پرنده با همکاری سازمان های مردم نهاد کاری برای تکثیر این پرنده با ارزش و کمیاب کنند.
نظر شما
ادامه