کد خبر: ۳۲۵۶

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی کرمان و اردبیل

 

با پیگیری دامپزشکی کرمان انجام می‌شود؛
بیمه رایگان دام‌های کرمان علیه تب برفکی

مدیرکل دامپزشکی کرمان گفت: با پیگیری دامپزشکی تمام دام‌های استان به صورت رایگان علیه بیماری تب برفکی بیمه می‌شوند.

غلامرضا ‌زید‌آبادی با اشاره به بیماری تب برفکی و احتمال بروز مجدد آن اظهار داشت: تفاهمنامه‌ای بین سازمان دامپزشکی کشور و صندوق بیمه کشاورزی در سال جاری در این زمینه منعقد شد.
وی گفت: براساس این تفاهمنامه که در راستای حمایت دولت از بخش کشاورزی و دامپروری به امضا رسیده است، تمام دام‌های سبک و سنگین تا پایان اسفندماه سال جاری زیر پوشش بیمه بیماری تب برفکی قرار می‌گیرند که موجب می‌شود، مشکل و دغدغه دامداران و عشایر برطرف شود.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: در صورت بروز بیماری تب برفکی و تائید کارشناسان دامپزشکی و براساس شرایط وضع شده، بخشی از خسارت توسط صندوق بیمه بانک کشاورزی قابل جبران است.
وی تصریح کرد: بر این اساس تائید وقوع بیماری در گله و گزارش مورد تلفات و یا کشتار دام‌ها صرفاً بر عهده اداره دامپزشکی و یا شبکه‌های شهرستان‌ها است و ارزیابی خسارت بیماری توسط کارشناسان مورد تائید صندوق بیمه قرار می‌گیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی به موقع دامداران در صورت مشاهده علائم بالینی بیماری که شامل زخم‌های مخاطی، ریزش بزاق و لنگش در تشخیص به موقع بیماری و برآورد خسارت دقیق بیماری موثر است و در این زمینه با کارشناسان این سازمان ارتباط مستمری برقرار کنند.

 

------------------------------------

 

امحاء80تن فرآورده خام دامی آلوده در اردبیل؛
مدیرکل دامپزشکی استان:
تولید، حمل‌ و عرضه هرگونه فرآورده‌ خام دامی منوط به دریافت مجوز بهداشتی از دامپزشکی است

 

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از ضبط و امحاء بیش از 80 تن فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیربهداشتی در این استان طی چهار ماه گذشته خبر داد.

"سبحان‌علی علوی"، بیان کرد: این میزان فرآورده‌های خام دامی آلوده از سه‌هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف اطمینان شهروندان و روزه‌داران از سلامت این فرآورده‌ها، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 19 هزار و 918 مورد بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان صورت گرفته که در این خصوص 33 متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به برخورد قاطعانه با متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: تولید، حمل‌ونقل و عرضه هرگونه فرآورده‌های خام دامی منوط به دریافت مجوز و گواهی بهداشتی از دامپزشکی است.

نظر شما
ادامه