کد خبر: ۳۲۶۴

حکیم مهردو خبر از دامپزشکی خراسان رضوی

 

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی رتبه برتر جشنواره شهید رجایی شد

 

 استاندار خراسان رضوی طی مراسمی که در سالن صدا وسیمای مشهد و همزمان با روز کارمند برگزار شد با اهدای لوح سپاس و تندیس یادبود از اداره کل دامپزشکی استان به عنوان دستگاه برتر در ارزیابی عملکرد شاخص های عمومی و اختصاصی قدردانی کرد.

درلوح اهدایی استاندار آمده است:

بسمه تعالی

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی

با سلام و احترام

در سالی که به نام همت مضاعف، کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری نام گرفته و اینک که دولت عدالت گستر جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت به بندگان خدا را وجهه همت خویش قرار داده است. لازم می دانم موفقیت مدیران و کارکنان آن دستگاه را در کسب رتبه برتر در ارزیابی عملکرد شاخص های عمومی و اختصاصی سال 1388 استان که حاصل تلاش همه کارکنان خدوم آن دستگاه می باشد ارج نهاده و تشکر نمایم.

توفیق روزافزون مدیریت و یکایک همکاران محترم آن دستگاه که از هیچ تلاشی در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلمی ایران فروگذار نکردند از خداوند منان مسئلت دارم.

محمود صلاحی

استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد جشنواره شهید رجایی

 

 

-----------------------------------

 

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با ورود غیرمجاز دام به این استان به شدت برخورد می کند

 

در راستای کنترل و پیشگیری از بروز بیماری های دامی دراستان، فعالیت قرنطینه های دامپزشکی در نقاط داخلی و مرزی خراسان رضوی با شدت در حال انجام است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، با اعلام این خبر، افزود: با توجه به حساسیت بیماری های دامی  و ضرورت پیشگیری از بروز آنها  در جمعیت انسانی و حیوانی، دامپزشکی نیز به عنوان یکی از ارکان سلامت جامعه، در حد توان خود اقدامات پیشگیرانه در خصوص این بیماری را انجام خواهد داد.

دکتر جواد اعلمی تصریح نمود: در راستای پیشگیری از ورود انواع عوامل بیماری زا به استان، توسط قرنطینه های دامپزشکی در 4ماهه ابتدای امسال در نقاط مرزی و مبادی ورودی استان بیش از  42 هزار دستگاه خودرو  با استفاده از بیش از 4 هزار و 280  لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده، پاکسازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 7 قرنطینه نیمه سیار و 6 قرنطینه ثابت در نقاط مرزی استان در حال کنترل ورود و خروج دام و نهاده های دامی هستند.

سرپرست دامپزشکی استان با اشاره به بروز تب برفکی طی روزهای اخیر در برخی نقاط کشور از لزوم هوشیاری نیروهای دامپزشکی یادکرده و در این جهت یادآور شد: با توجه به  انجام اقداماتی نظیر واکسیناسیون دام ها و گسترش فعالیت قرنطینه های دامی، این بیماری ویروسی در استان کنترل شده، اما هرگونه رفتارهای غیربهداشتی و نادیده گرفتن دستورالعمل های دامپزشکی بویژه حمل و نقل غیرمجاز دام ها، احتمال بروز مخاطرات منطقه ای و فرامنطقه ای را با خود به همراه داشته و صنعت دامپروری استان را با بحران مواجه خواهد کرد.

وی با توجه به حساسیت موضوع، مجدداَ  از نیروهای  انتظامی نیز خواست تا همچنان  از  تردد بدون مجوز دام ها در سطح جاده های استان به طور کامل ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشکی منطقه گزارش کنند تا هماهنگی لازم با مراجع قضایی انجام گردد و در ادامه تصریح نمود: افرادی که بدون مجوز دامپزشکی مبادرت به حمل و نقل دام را داشته باشند، بعنوان متخلف شناخته شده و در اسرع وقت با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

نظر شما
ادامه