کد خبر: ۳۲۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

کتاب «تفسیر الکتروکاردیوگرافی در طب حیوانات کوچک» از تازه ترین نشرهای جهاددانشگاهی کردستان است که به بازار کتاب عرضه شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شاهین فکور» مترجم کتاب «تفسیر الکتروکاردیوگرافی در طب حیوانات کوچک» گفت: این اثر ترجمه شده، منبعی برای دانشجویان رشته ی دامپزشکی بوده که توسط انتشارات جهاددانشگاهای استان کردستان به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه الکتروکاردیوگرافی روش سریع و عملی در تشخیص آریتمی و اختلالات در ریتم قلب است اظهار کرد: آریتمی ها اختلالات در ریتم قلب می باشند که هم در طب دام های بزرگ و هم در طب دام های کوچک شناخته شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد سنندج افزود: اساس کتاب حاضر معرفی تکنیک الکتروکاردیوگرافی بوده و متعاقب این موضوع با تشریح اصول نظری الکتروکاردیوگرافی، یک رویکرد سیستماتیک و سریع در تفسیر الکتروکاردیوگرافی معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب دارای تصاویر ارزشمند و کاربردی می باشد عنوان کرد: کتابی با این ویژگی ها در آموزش به صورت مروری سریع و آسان در بازار وجود ندارد.

فکور بیان کرد: آشنایی خواننده با اصول الکتروکاردیوگرافی شامل الکتروفیزیولوزی قلب و انواع اشتقاق ها در دامپزشکی، آشنایی خواننده با ارزیابی الکتروکاردیوگرافی شامل محاسبه پارامترهای مختلف در نوارهای قلب، آشنایی با رویکرد ارزیابی نوارهای الکتروکاردیوگرافی و تشخیص آریتمی و انواع آن و نهایتا به محک گذاشته شدن خواننده در قالب آزمون، در تشخیص نوارهای قلب مربوط به بیماران واقعی و نیز کسب تجربه پس از بررسی پاسخ آزمون از امتیازات و ویژگی های اصلی این کتاب به شمار می آید.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
|
United States of America
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
0
سلام
متاسفانه بدعت خطرناکی در محیط علمی کشور .......... رخ داده و اون هم نادیده گرفتن نقش دانشجو یا دانشجویانی هست که کار اصلی ترجمه و تالیف یک کتاب رو انجام میدن ولی در انتهای کار اسمی از دانشجو یا دانشجویان برده نمی شود.
نظر شما
ادامه