کد خبر: ۳۳۱۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1395/9/30/4481_851.jpg

مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: عکسی که در فضای مجازی درباره ابتلای مرغ ها به نوعی عفونت منتشر شده، «جذام» نیست بلکه «عفونت کفِ پا» است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرجنوب، از دیروز عکس هایی در فضای مجازی دست به دست می شود که نشان می دهد نوعی زخم در کف پای مرغ ها ایجاد شده است. در مطلبی که همراه این عکس منتشر شده، از شهروندان شیرازی خواسته می شود به خاطر شباهت این زخم ها با بیماری جذام، از مصرف مرغ خودداری کنند؛ این مطلب به ویژه از آن رو نگرانی شهروندان را برانگیخت که به تازگی کشور درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شده است.

با این همه «دکتر یعقوب مهندس» مدیرکل دامپزشکی استان فارس در این خصوص گفت: این عکس ها حقیقت ندارد و از سر غرض در فضای مجازی منتشر شده است.

او ادامه داد: هیچ مشکلی وجود ندارد. آنچه در این عکس می بینیم نوعی بیماری است که اصطلاحا به آن عفونت کف پا می گویند. اغلب، مرغ هایی که در زمین های ناهموار زندگی می کنند به این بیماری دچار می شوند و در مرغ های صنعتی کمتر چنین بیماری را می بینیم.

آن طور که مهندس می گوید، حتی اگر مرغی به این بیماری مبتلا شده باشد باز هم جای نگرانی نیست چرا که این عفونت به لاشه مرغ گسترش پیدا نمی کند.

وی افزود: اینکه چنین خبری منتشر شود، برای تولیدکننده و مصرف کننده مشکل ایجاد می کند و چنین چیزی را نمی پسندیم.

وي درباره آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم می گوید که این بیماری هنوز در فارس مشاهده نشده است. با این حال از آنجا که فارس یکی از قطب های مهاجرت پرندگان مهاجر است، باز هم نگرانی پیرامون مشاهده این بیماری در فارس وجود دارد.

مهندس می گوید: به هر روی جلوی ورود پرندگان را نمی توان گرفت ولی به صاحبان مرکزهای پرورش طیور اطلاع کافی داده ایم که نگذارنند این نوع پرندگان به مرکزهای پرورش طیور وارد شوند و طیور را بیمار کنند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتربديعي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
درمرغ هاي صنعتي مديريت بد بستر ،آمونياک و حضور عوامل باکتريايي يکي از مهمترين علل ايجاد پودودرماتايتيس مي باشد.واحتمالا چنين گله هايي با breast blister نيز همراه هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
آقا مشکلی نیست
جذام چیه
زخم بستر هست
در ضمن پای مرغ همش صادر میشه
مسئول فنی مرکز صادرات پای مرغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
این فقط یک زخم موضعی کف پای مرغ pododermatitis است که حتی با اصلاح زخم صادرات آن به کشورهای آسیای شرقی بلامانع می باشد.
نظر شما
ادامه