کد خبر: ۳۳۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان کردستان با «مهندس احسن علوی» نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر، در این دیدار «مهندس سید احسن علوی» نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران از زحمات مسئولین فنی بهداشتی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی در جهت حفظ سلامت محصولات دامی تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین حفظ سلامت آحاد جامعه از طریق بهداشت مواد غذایی را از اولویت های مجلس شورای اسلامی بر شمرد و قول مساعدت و همکاری داد.

در این جلسه، «دکتر کامروز کابلی» رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان کردستان ضمن تقدیر و تشکر از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی (ماده 44) در جهت حفظ سلامت مواد غذایی، از "مسئولیت تضامنی" قید شده در این مصوبه انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه این مسئولیت سنگین با دریافتی حقوق ناچیز همکاران همخوانی ندارد، خواهان اضافه نمودن تبصره ای بر این مصوبه شد.

در ادامه، دکتر کابلی ضمن تشریح تاریخچه پر پیچ و خم آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی در 7 سال گذشته و در راس آن مواد 18 و 19 این آئین نامه، درخصوص عدم اجرای دستور العمل اجرایی ماده 19 به ارائه توضیحاتی پرداخت.

رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان کردستان سپس در خصوص وضعیت پرداخت حقوق و بیمه همکاران شاغل در استان توضیحاتی را ارائه نمود.

وی ضمن انتقاد از کشیده شدن بحث ماده 19 آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی به کمیته موضوع ماده 76، افزود: تنها مرجع قانونی جهت رسیدگی به سلامت مواد خام دامی و نظارت بر  واحدهای موضوع ماده 2 این آئین نامه، سازمان دامپزشکی کشور می باشد.

دکتر کابلی تصریح کرد: کمیته موضوع ماده 76  جهت بر طرف نمودن موانع کسب و کار می باشد و صلاحیت رسیدگی به واحدهای بهداشتی تحت نظارت سازمان دامپزشکی و به تبع آن سلامت جامعه  را ندارد.

در پایان جلسه، «مهندس فانی» مسئول دفتر مهندس علوی اظهار امیدواری نمود که ایشان طی هفته های آتی جلسه ای مشترک با مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی استان کردستان در محل نظام دامپزشکی استان داشته باشند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسئول بهداشتی
|
United States of America
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
با تشکر از دکتر کابلی رییس انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی استان کردستان، این دیدار در شرایط کنونی جزء بهترین حرکتها بوده و میبایست در تمامی استانها توسط مسئولین بهداشتی انجام پذیرد.
نظر شما
ادامه