کد خبر: ۳۳۵۸۸
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از آماده سازی و ابلاغ سند تجاری سازی محصولات موسسه خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از  خبرگزاری صدا، «دکتر حمید کهرام» افزود: 2 سند روابط بین الملل و تحقیقات نیز در حال تهیه و تدوین است که تا 3 ماه آینده انجام خواهد شد .

وی در مراسم هفته پژوهش و نود و دومین سالروز تاسیس این موسسه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی این موسسه در آینده مربوط به مباحث پژوهشی است، اظهار کرد: این امر در 2 بخش تحقیق و توسعه و نیز پژوهش های دامپزشکی و پیشگیری از بیماری ها پیگیری می شود .

کهرام با بیان اینکه در یک سال اخیر برنامه استراتژیک موسسه عملیاتی شده است، افزود: بخش زیادی از این کار مربوط به تولید، تضمین و پشتیبانی فرآورده ها بوده که تهیه و شورای اجرایی برای آن تشکیل شده و با مسئولیت دفتر طرح و برنامه موسسه پیاده سازی می شود .

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ضمن تشکر از دست اندرکاران موضوع تحقیقات گفت: بخش های عملیاتی در رابطه با استراتژی جدید موسسه تدوین شده و انتظار می رود تا 6 ماه آینده، موسسه رازی بر اساس این برنامه ریزی حرکت کند .

وی از اصلاح ساختار هرم هیات علمی موسسه و افزایش 60 درصدی اعضای هیات علمی موسسه رازی خبر داد و گفت: اعضای هیئت علمی این موسسه از 100 به 160 نفر افزایش یافته که اضافه شدن محققین جوان به کادر موسسه رازی اتفاق بسیار خوبی محسوب می شود .

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تاکید کرد: برنامه های زیادی در حوزه تحقیقات وجود دارد که امید است تا 3 ماه آینده تدوین و تصویب شود تا اقدامات لازم برای عملیاتی شدن آن صورت گیرد .

بزرگداشت هفته پژوهش و نود و دومین سالروز تاسیس موسسه رازی

مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و نود و دومین سالروز تاسیس موسسه رازی با برنامه های مختلف و رونمایی از تمبر بزرگداشت این روز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر حمید کهرام در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و نود و دومین سالروز تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که عصر سه شنبه با حضور رئیس، معاونان، اعضای هیئت علمی، محققان و تعدادی از کارکنان این مجموعه به همراه مدیران و معاونان پیشکسوت موسسه برگزار شد، از اصلاح ساختار هرم اعضای هیات علمی موسسه خبر داد و اظهار کرد: در این راستا افزایش 60 درصدی اعضای هیات علمی را در این موسسه شاهد هستیم .

در ادامه «دکتر کیوان تدین» معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی ضمن ارائه گزارش پیشرفت ها و عملکردهای  این معاونت، به افزایش چشمگیر پروژه های تحقیقاتی، ارتقا سطوح اعضای هیئت علمی و نیز افزایش قابل توجه پایان نامه های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در موسسه رازی نسبت به سال گذشته و سال های قبل اشاره کرد .

در این مراسم از پیشکسوتان نمونه این موسسه دکتر اردلان، دکتر هاشمی فشارکی، دکتر شهلاپور، دکتر مهین پور و دکتر آقاخان تقدیر به عمل آمد، همچنین طرح پژوهشی دکتر شاهرخ نویدپور در زمینه تحقیقات دامپزشکی موسسه رازی در سال 95 مورد تجلیل قرار گرفت .

  در ادامه از دکتر محمد عبدی گودرزی به عنوان آزمایشگاه مرجع برتر موسسه، دکتر سید علی پوربخش به عنوان پیشکسوت نمونه، دکتر مجید عزت خواه به عنوان محقق برگزیده از شعب موسسه، دکتر رایناک قادری به عنوان دکترای غیر هیئت علمی برتر و دکتر روح الله کشاورز برای پروژه منجر به دانش فنی موسسه رازی در سال 95 تقدیر به عمل آمد .

همچنین از دکتر محمد اسلام پناه به عنوان پژوهشگر بسیجی برتر، دکتر عبدالحمید شوشتری برای دستاورد پژوهشی برتر در زمینه تحقیقات دامپزشکی، دکتر نادر مصوری به عنوان پژوهشگر برتر، دکتر علی نظری شیروان برای دستاورد پژوهشی برتر، دکتر اکبر خراسانی برای طرح پژوهشی برتر در زمینه تحقیق و توسعه و نیز ابوالحسن فروغی به عنوان کارشناس نمونه موسسه رازی در سال 95 تقدیر شد .

در این مراسم مقاله برتر سال موسسه در حوز همکاری های بین المللی بر اساس شاخص ضریب تاثیر به دکتر سیدداود حسینی و دکتر سارا زالی و نیز بر اساس پایگاه استنادی  ISC به دکتر سینا سلیمانی تعلق گرفت، همچنین بالاترین امتیاز شاخص  H-index موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در سال 95 به دکتر مجید تبیانیان اختصاص یافت .

در پایان این مراسم از تمبر بزرگداشت هفته پژوهش و سالروز تاسیس موسسه رازی با حضور نماینده اداره پست رونمایی شد .

 
 
نظر شما
ادامه