کد خبر: ۳۳۶۳

حکیم مهر -  به منظور حفظ و تنوع ذخائر ژنتیکی ماهیان خاویاری و استفاده از پتانسیل منابع آبی استان و بهره برداری از ظرفیت های مزارع سردابی طرح جدید رها سازی ماهیان خاویاری در مزارع سردابی اجرا شد.

پاسندی مدیر کل شیلات گلستان درباره پرورش ماهیان خاویاری چنین بیان کرد: پرورش ماهیان خاویاری با توجه به شرایط بیولوژیکی آن که به دمای آب 25- 15 درجه نیاز دارند و در آب های لب شور و شیرین امکان پرورش وجود دارد.

وی افزود: با عنایت به اینکه نگهداری و پرورش این ماهیان همراه با ماهی قزل آلا در استخرهای بتونی می تواند یک فعالیت جدیدی در توسعه پرورش ماهیان خاویاری باشد و نوع غذای مصرفی ماهیان خاویاری با غذای مصرفی ماهی قزل آلا تفاوت چندانی ندارد ؛ بنابراین شرایط مناسبی برای پرورش هر دو مهیا است.

وی خاطر نشان کرد: در تمام مناطق ساحلی و غیر ساحلی، استخرهای پرورش ماهیان سردآبی و چاه های کشاورزی می توان به پرورش ماهیان خاویاری اقدام کرد.

مدیر کل شیلات گفت: به منظور استفاده بهینه از مزارع سردآبی در سال جاری شیلات استان به صورت ترویجی تعداد 5 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری از گونه شیب ، سیبری و قره برون تحویل صاحبان مزارع سردابی داده است.

 

نظر شما
ادامه