کد خبر: ۳۴۰۴

حکیم مهر -  اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن تولید و عرضه فرآورده های خام دامی، 6 مرکز از مراکز یاد شده را با توجه به تخلفات آنها پلمب کرد.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: طی اجرای طرح یاد شده 111 اکیپ ثابت و سیار به طور شبانه روزی بر کلیه مراکز مرتبط با فرآورده های خام دامی شامل؛ 4458 مرکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی، 82 کشتارگاه و مرکز بسته بندی فرآورده های خام دامی و 1431 رستوران  نظارت داشته اند.

دکتر احمد شریعتی اظهار داشت: طی مدت یادشده بیش از 16 هزار و 500 کیلوگرم از فرآورده های مذکور که غیرقابل مصرف تشخیص داده شد از چرخه مصرف حذف و معدوم شد و اکیپ های دامپزشکی با 34 خودرو عرضه کننده فرآورده های خام دامی غیر مجاز نیز برخورد کردند.

وی تعداد موارد بازدید اکیپ های نظارتی دامپزشکی را در ماه مبارک رمضان در اقصی نقاط استان 9000 مورد اعلام کرد و میزان ضبط فرآورده های را طی این بازدیدها 28 هزار و 400 کیلوگرم دانست.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان تصریح نمود : در جهت برخورد با متخلفان نیز 149 پرونده تشکیل و برای صدرو رای به مراجع قضایی معرفی شده است.

شریعتی از آزمایشگاه های دامپزشکی مرکز استان به عنوان بازوی قدرتمند تشخیصی در امر سلامت و امنیت غذایی یاد کرد و افزود: در روزهای اجرای طرح رمضان، 63 مورد نمونه برداری از موارد مشکوک فرآورده های خام دامی صورت گرفته که تمامی موارد جهت تشخیص سلامت آنها به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان ارسال شده است.

وی حجم کاری انجام شده طی این مدت را 23 هزار و 450  نفر ساعت ذکر کرد و یادآور شد: طرح یاد شده تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
ادامه