کد خبر: ۳۴۲۳۴



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان از پلمپ یک واحد صنفی عرضه‌کننده به‌دلیل عرضه ماهی حرام و فرآورده های خام دامی غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر وحید قدس» با اعلام این خبر، اظهار کرد: در بازدید بازرسین این اداره از یک واحد سوپر پروتئین، مقدار 125 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و همچنین آبزیان حرام (کوسه ماهی) کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مراجع قضایی ضمن معدوم‌سازی فرآورده‌های غیربهداشتی و حرام کشف شده‌، با همکاری نیروی انتظامی نسبت این واحد متخلف براساس قانون پلمپ شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان در ادامه با اشاره به افزایش بازدیدها و تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز نگهداری، توزیع، عرضه و پخت فرآورده‌های خام دامی و با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و عید سعید نوروز، تصریح کرد: بازرسین دامپزشکی برابر قوانین با متخلفین به شدت برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سلامت مردم در اولویت شبکه‌های دامپزشکی است از کلیه فعالان و عرضه‌کنندگان مواد پروتینی و خصوصا آبزیان خواست با رعایت کامل ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی به ارتقاء سلامت جامعه کمک کنند.

قدس، پیشگیری و جلوگیری از تهدید سلامت و امنیت غذایی شهروندان را رسالت دامپزشکی برشمرد از عموم شهروندان درخواست کرد: فرآورده‌های دامی مورد نیاز خود از مراکز مجاز، معتبر و تحت نظارت دامپزشکی، تهیه کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان در پایان از شهروندان سمنانی خواست هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی را از طریق سامانه اطلاع رسانی 1512 به اداره دامپزشکی شهرستان و یا دامپزشکی استان سمنان اطلاع دهند.

همچنین سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار از ضبط و معدوم‌سازی بیش از 30 کیلوگرم ماهی غیربهداشتی و فاسد در شهرستان گرمسار خبر داد.

«دکتر سعید دهقانی» افزود: در بازدید کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی شهرستان، از یک دستگاه خودروی حمل فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز در سطح شهر، 30کیلوگرم ماهی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شد.

وی گفت: یکی از وظایف دامپزشکی ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تأمین فرآورده‌‌های خام دامی سالم است که در این راستا اداره دامپزشکی بصورت منظم و مستمر ضمن بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را در دستور کار دارد.

دهقانی از شهروندان درخواست کرد: فرآورده‌های خام دامی را از مراکز معتبر و مجاز تهیه کنند.

 
نظر شما
ادامه