کد خبر: ۳۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از شیوع دوباره "تب کریمه کنگو" در کشور خبر داد و گفت: تا کنون 6 انسان به این بیماری مبتلا شده‌‌اند که دو نفر از آنها فوت کرده‌اند.

کاظم فرهمند  با بیان اینکه این بیماری از طریق واردات دام زنده به کشور شیوع پیدا کرده است، تصریح کرد: این بیماری که از یک ویروس منتقل می شود تاکنون در استانهای یزد، فارس و سیستان و بلوچستان دیده شده است.

وی افزود: این بیماری از طریق خون آلوده منتقل شده و افرادی که مستقیم با گوشت سروکار دارند در معرض این بیماری قرار می گیرند اما در گوشتهای پخته یا فریز شده این بیماری از بین می رود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: واردات دام زنده به کشور برای تامین گوشت مورد نیاز انجام می شود؛ بنابراین اجتناب ناپذیر است اما سازمان دامپزشکی باید قرنطینه را در تمام مرزهای کشور انجام دهد تا دامدار های کشور با ورود بیماریهای مختلف مواجه نشود.

وی اظهار داشت: از آنجایی که واردات دام زنده به کشور آزاد است و قاچاق آن هم در سطح زیادی انجام می شود، کنترل و قرنطینه این دامها برای سازمان دامپزشکی هم مشکل شده است.

فرهمند در خصوص تحقیق و تفحص از علل واردات دام زنده در مجلس بیان داشت: هیئت تحقیق و تفحص پیرامون واردات دام زنده به آینده موکول شده و احتمالا درهفته اول مهرماه و با شروع کار مجلس، جلسه اول آن برگزار می شود.

چندی پیش رئیس سازمان دامپزشکی  از واردات 10 هزار دام زنده در یک ماهه اخیر خبر داده بود و گفت: برای 3 تا 4 برابر واردات این میزان دام زنده هم مجوز صادر شده است و اگر چه برای مدتی واردات دام زنده متوقف شده بود اما از یک ماه گذشته دوباره مجوز واردات آن صادر شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كارشناس دامپزشك
|
-
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
0
0
جناب آقاي مهندس فرهمند
تا زماني كه مسئولين وزارت جهاد كشاورزي كه خودتان هم عضوي از آن بوده ايد راغب و مصر به واردات دام زنده آن هم از كشوري آلوده به بيماري هاي مسري دامي مثل پاكستان باشند نمي توان شرايطي بهتر ازاين را براي بهداشت دام و بهداشت عمومي انتظار داشت .خدا كند شما به وظيفه خطير نمايندگي مردم واقف باشيد و نگذاريد وشاهد نباشيد كه در زمان نمايندگي شما توسط عده اي چوب حراج به صنعت دامداري كشور زده شود . دو بيماري تب برفكي و تب كريمه كنگو چون تابه حال بروز نموده شما متوجه آن ها شده ايد مطمئن باشيد كه صدها عوامل بيماريزاي ريزو درشت ديگري وارد شده كه در آينده خودشان نشان خواهند داد و گريبان دامداران مظلوم ما را خواهد گرفت .
نظر شما
ادامه