کد خبر: ۳۵۴۷

حکیم مهر -  درحالی که معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از واردات محصولات دامی اعلام بی‌نیازی می‌کند، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از ورود انبوه گوشت گوسفندی به کشور خبر داد.

فرهادی باقری معین در پاسخ به اینکه آیا واردات گوشت گوسفندی ادامه دارد، گفت: گوشت گوسفندی به صورت انبوه از کشورهای پاکستان، استرالیا، مغولستان، قرقیزستان و قزاقستان وارد می‌شود و به صورت بسته‌بندی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.
باقری افزود: طی هفته 4 تا 5 محموله از کشورهای یاد شده گوشت وارد کشور می‌شود که مهلت انقضاء توزیع آنها تا 72 ساعت است.
وی با انتقاد از سیاست واردات گوشت تاکید کرد: اگرچه واردات گوشت جلوی افزایش قیمت بیش از اندازه این محصول را گرفته اما واردات دام زنده و مولد تاثیر قابل توجهی در کاهش قیمت می‌تواند داشته باشد.
وی گفت: وارد کردن گوشت در دو سه ماه اخیر تنها جلوی افزایش قیمت را گرفته است.
باقری اظهار امیدواری کرد با روند وارداتی که انجام می‌شود گوشت گوسفندی به قیمت سال گذشته یعنی 9 تا 10 هزار تومان برسد.
واردات انبوه گوشت به کشور در حالی صورت می‌گیرد که معاون وزیر جهاد کشاورزی از بی‌نیازی کشور به واردات تولیدات دامی خبر داده است.
معاون تولیدات دامی در این باره گفته است: در راستای اجرای ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، واردات محصولاتی که در کشور به اندازه کافی تولید و حتی در برخی از محصولات مازاد تولید داریم با برنامه‌ریزی باید صادر شوند.
عباسی همچنین تاکید کرده است:‌ معاون امور تولیدات دامی مصمم است برنامه‌ریزی و بررسی همه‌جانبه واردات کالاها و محصولات تولیدی را به گونه‌ای مدیریت کند تا تولیدکنندگان داخلی این محصول با اطمینان خاطر تولید کنند.

نظر شما
ادامه