کد خبر: ۳۵۷۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

با توجه به اظهارات گل‌محمدی، عدم مشاهده ردی از سگ مذکور و همچنین عدم گزارش موردی مشابه، احتمال صحت ادعای قطع آلت تناسلی سگ‌ها توسط شهرداری ربا‌ط‌کریم تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند اما این شبهه همچنان در ذهن بینندگان این فیلم باقی خواهد ماند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، چند روزی است انتشار فیلمی از یک سگ بی‌رمق با آلت تناسلی قطع‌شده در صندوق عقب یک خودرو، واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشته است. در این فیلم، افرادی که به گفته خودشان این سگ نگون‌بخت را به منظور انتقال به دامپزشکی ایران‌زمین با استفاده از داروی بیهوشی آرام کرده‌اند، مدعی هستند شهرداری رباط‌کریم اخیر در اقدامی غیرانسانی و غیراخلاقی، به منظور عقیم‌سازی سگ‌های منطقه، به جای استفاده از عمل جراحی، نسبت به قطع آلت تناسلی آنها اقدام می‌کند.

به منظور کسب اطلاعاتی از وضعیت کنونی این سگ و همچنین شنیدن توضیحات دامپزشک معالج درباره چرایی انجام این اقدام شوم، خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری تسنیم  طی تماسی با کلینیک دامپزشکی ایران‌زمین جویای حال و   روز سگ مذکور شد اما مسئولان این مرکز، ارجاع داده شدن این سگ را تکذیب کردند.

 «دکتر علیرضا گل‌محمدی» دامپزشک، درباره این فیلم به خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری تسنیم  می‌گوید: احتمال اینکه از چنین اقدامی به منظور عقیم‌سازی استفاده شود بسیار کم است. اینکه بدون بیهوشی بتوانند سگی را مقید و به این شکل نقص عضو کنند امکان‌پذیر نیست. چه برسد به آنکه این اقدام بخواهد به صورت دسته‌جمعی و برای عقیم‌کردن سگ‌های یک منطقه صورت پذیرد.

وی با اشاره به محل زخم سگ می‌گوید: تصویر فیلم به اندازه کافی، واضح نیست با این حال، ترمیم شدن اطراف زخم حکایت از آن دارد که مدتی از ایجاد زخم گذشته و زخم جدید نیست.

گل‌محمدی ادامه می‌دهد: احتمال اینکه عارضه ایجاد شده در این سگ، حاصل تومورهای ناحیه تناسلی که در میان سگ‌ها شایع است باشد زیاد است. این تومورها که از معدود تومورهای قابل انتقال هستند گاه می توانند ضایعات وسیعی به همراه بیاورند. گازگرفتگی توسط سگ‌های دیگر هم می‌تواند علت دیگری باشد و در نهایت زخم‌هایی که بر اثر میاز (نوزادان مگس) ایجاد می‌شوند یکی دیگر از احتمالات است.

هرچند با توجه به اظهارات این دامپزشک، عدم مشاهده ردی از سگ مذکور و همچنین عدم گزارش موردی مشابه، احتمال صحت ادعای قطع آلت تناسلی سگ‌ها توسط شهرداری ربا‌ط‌کریم تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند اما این شبهه همچنان در ذهن بینندگان این فیلم باقی خواهد ماند که آیا ممکن است انسانیت آنقدر تنزل یافته باشد که مسئولان با توسل به اقدامی فجیع، برای کاهش جمعیت سگ‌ها دست به کار شوند؟

به گزارش تسنیم، کنترل جمعیت حیوانات شهری بدون صاحب، خصوصا سگ‌ها، سال‌هاست به یکی از چالش‌های شهرداری‌ها بدل شده است. کشتار این حیوانات با استفاده از اسلحه، طی سالهای گذشته با اعتراضات گسترده‌ای در سطح جامعه همراه بوده. معترضان عقیم‌سازی این حیوانات را راه چاره کنترل جمعیتشان می‌دانند اما تا کنون ساز و کار لازم آن‌طور که باید و شاید به منظور ساماندهی و عقیم‌سازی این حیوانات صورت نگرفته است و هر از گاه، تصاویری دلخراش از وضعیت نابسامان و دلخراش و یا کشتار این حیوانات به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی می‌انجامد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
1
هردم از این بام شهردارها بری می رسد تازه تر از تازه تری
می رسد.شهردارهای عزیز رشته سگ و گربه کشی را
گذراندند ؟ آیات حرمت حیوانات رادر قرآن خواندند؟
آیا در مورد امام حسن(ع) و احترامی که به حیوانات
می گذاشتند می دانند؟آیا می دانند سفر زندگی کوتاه
می باشد؟یا عقیده آنها این است کی به کی می باشد
ما کارمان رابکنیم حالاباعث کشته شدن وشکنجه شدن
چند سگ ولگرد نجس هم بشویم البته حق حق گفتن من
وامثال من فایده ندارد.کجای قرآن نوشته موجودات را
برای منافع خودت بشر بکش وشکنجه بده.خدای مهربان
باید کاری کند.از این ظلم مظلوم کش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
اگر واقعا خبر درست باسه نهایت بی رحم هستند.خدایا له ما کمک کن
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
0
عجب است از مردمانی با چنین تمدن عظیمی ومسلمان بودن
کامل ترین دین آیا این مردم که این اعمال را انجام می دهند
ایرانی ومسلمان هستند آیا خون اجداد خود در رگهایشان است
هر بیننده ایی ایرانی بودن ومسلمان بودن آنها را انکار می کند
که واردات عملی و فکری کشورهایی که به حیوانات ظلم می کنند
مثل چین وغیره را با چه استقبالی می پذیرد کشورهایی که خدا
را قبول ندارند و آنها را الگو قرار می دهند. اجناس خراب وفلج
کننده آنها برای این سرزمین بس نبود .سالهاست حیوان کشی
هم به آن اضافه شده.یادمان نرود خدا هست .
نظر شما
ادامه